Funfa - 2010-01-04 09:59:29

1.sonda znajduje się: zaglądając do komory silnika tuż za połączeniem się kolektorów wydechowych, konkretniej: numerek 17
http://images50.fotosik.pl/244/e4fa1aa692b2da01med.png
2. Napiecie sondy lambda-jezeli waha sie w granicach 0.2-1v to jest ok-najlepiej zrobic to oscyloskopem lub miernikiem analogowym, a robi się to tak:

3. Przy sondzie sa 4 kabelki, 2 szare, czarny i biały.na czarnym jest napięcie. no i oczywiście na pracującym silniku i na podpiętej sondziewpychamy koncowki od miernika w dziurke i patrzymy co się dzieje, jeśli:

4. Po rozgrzaniu silnika sonda na wolnych skacze tak miedzy 0,1-0,2 do 0,7-0,9.Po dodaniu gazu natychmiast idzie na 0,9 nawet trochę więcej. Jeżeli dodacie gazu i przytrzymacie gaz w jednym miejscu to sonda idzie na 0,9 a póżniej zaczyna przy stałych obrotach np. 2000 regulować ,a wiec skacze od 0,1 do 0,9.

5. Na wolnych obrotach powinna wskazywac 0,5-0,7V - jesli pokazuje inaczej to trzeba doregulowac przeplywomierz sruba upustu (taka imbusowa u gory)

quaqu - 2011-01-31 22:09:42

A więc jak to zrobić wiem że czarny kabelek to sygnał ale nie wiem jak się w niego wpiąć tym voltomierzem i na co go ustawić?

www.zajebik.pun.pl www.skokimanager.pun.pl www.gadulstwo.pun.pl www.bozogrobcy.pun.pl www.rap-gra.pun.pl