Roman - 2010-11-14 22:45:46

Schemacik mniej-więcej wygląda tak:

1. odłączamy akumulator - najpierw minus , potem plus
2. przekręcamy stacyjkę w pozycje START :)
3. łączymy klemy ze sobą na przynajmniej 10 minut - to spowoduje reset ECU
4. wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i na nowo podłączamy akumulator: "+" potem"-"
5. uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzić na biegu jałowym przez 5 minut
6. wyłączamy go na 5 minut
7. teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najniższym biegu
8. przyspieszamy przez cały zakres obrotów (najlepiej na każdym biegu :p) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracić obroty aż do obrotów biegu jałowego - i tak trzykrotnie
9. następnie znów zatrzymujemy auto i pozwalamy pracować na biegu jałowym przez 5 minut

Czy ktoś robił już taki reset i jaki rezultat :co:

Funfa - 2010-11-15 15:32:42

no ja robiłem sobie kiedyś właśnie ten reset ale nie odczułem żadnych zmian w pracy silnika czy tez jakichś zmian w jeździe. (znakiem tego wszystkie podzespoły sa sprawne :D ) Z tym ze nie robilem tego na kazdym biegu poniewaz nie ma mozliwosci w naszym rejonie rozpedzenia sie do 250 :P

Roman - 2010-11-15 16:25:38

Czy komputer sekwencji LPG trzeba odłączyć, aby go nie zresetować? Czy złączenie klem nie ma wpływu na sterownik sekwencji LPG? Czy może LPG się ustawi samo według ECU :co:

Karol - 2010-11-15 17:18:27

Nie wydaje wam się ten opis nieco przebajerowany? :P

Roman - 2010-11-15 19:57:24

Karol napisał:

Nie wydaje wam się ten opis nieco przebajerowany? :P

Karolu o jaki opis Ci chodzi? :) może o schemat :co: i dlaczego przebajerowany? :a to ciekawe:

Karol - 2010-11-15 20:36:28

A bo pierwszy raz na oczy takie cuda widziałem jak pkt. 8 :D aczkolwiek zasięgnąłem informacji u taty który wszystko mi pięknie wyłożył i wyjaśnił. Łączenie klem ma na celu zamknięcie obwodu i wyładowanie kondensatorów i baterii aby zresetować ECU, podczas pierwszej jazdy, czyli tego przyspieszania, a następnie zwalniania autko przyswaja sobie ustawienia.

Roman - 2010-11-15 21:36:23

Tak złączenie klem powoduje rozładowanie kondensatora, po czym pamięć ECU się kasuje. Co do pkt.8 to myślę że te parę kilometrów jazdy nie wystarczy do ustawienia kompletnie map ECU (i jazda na 5 biegu do 7000 rpm chyba nie jest taka konieczna :P, ale ...) Raczej później dłuższa trasa może zoptymalizować parametry. Oczywiście po resecie można podłączyć poprzez odpowiedni kabel komputer z oprogramowaniem i wgrać gotowe mapy, co może dać parę kucy więcej :)
Tylko teraz niech mi ktoś powie jak to jest z LPG sekwencją, czy przy resecie ECU odłączyć sterownik LPG :co:

Karol - 2010-11-15 22:10:37

Rozłączenie nic Cie nie kosztuje a może zaoszczędzić kłopotów, ja bym odłączył :P

Roman - 2010-11-16 19:05:40

Zrobiłem reset i żadnych odczuwalnych zmian, :a to ciekawe: może? znakiem tego wszystkie podzespoły są sprawne :D lub może dlatego że nie wykorzystałem na 5-tym biegu pełnego zakresu obrotów :p, trochę dzisiaj ślisko było :)

Karol - 2010-11-16 19:29:10

Może wszystko miałeś sprawne i dobrze ustawione? :P

Grombek - 2010-11-17 12:05:45

Ja też musze spróbować... ale najlepiej jak bym jechał do o-c  :) 200km powinno spokojnie wystarczy do ustabilizowania wszystkiego.

Roman - 2010-11-19 15:09:56

Po resecie „engine control unit”, polepszyła się praca silnika na LPG :a to ciekawe: dokładnie nie wiem dlaczego, jaki na związek reset ECU z gazem sekwencyjnym.

Grombek - 2010-12-12 13:11:24

...z tego co kiedyś słyszałem od znajomego mechaniora to komputer od LPG, tak samo jak ECU ma wpływ na prace silnika na LPG.
_______

Kiedy resetować ECU...? Chodzi mi o to że jak już go zresetuje to musze go odpalić, silnik ma być ciepły... zimny...

...5. uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzić na biegu jałowym przez 5 minut
6. wyłączamy go na 5 minut
7. teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najniższym biegu...

Mam go wcześniej rozgrzać i dopiero zrobić reset?

edit Paju: GMA, nie piszemy postów jeden pod drugim. Korzystamy z opcji "edytuj". Posty scalone.

Roman - 2010-12-12 13:59:44

Silnik ciepły, aby można było później wykorzystać cały zakres obrotomierza :P tym bardziej że wszelkie ustawienia silnika robi się raczej także na rozgrzanym.

Grombek - 2010-12-13 21:16:44

Ok... ale z tym całym zakresem obrotomierza to ciężko będzie ;P zresetuję go zaraz przed wyjazdem w trasę ;)

edit Paju: GMA, nie piszemy postów jeden pod drugim. Korzystamy z opcji "edytuj". Posty scalone.

OK! ;)

Roman - 2010-12-19 11:31:13

GMA napisał:

Ok... ale z tym całym zakresem obrotomierza to ciężko będzie ;P

Myślę że trzykrotne rozpędzanie i zwalnianie na: 1, 2 i 3 biegu wystarczy, oczywiście za każdym razem bardziej dynamiczne. tzn. dajesz do 5000rpm i zwalniasz gaz, aby obroty spadły same do 1000rpm. Dla tych którzy mają LPG, radzę robić reset tylko na benzynie. Ważny jest też punkt 5 i 9, te 5 min. aby ECU mógł wszystko sobie poukładać.
p.s. tylko nie "gaz w podłogę" :D i niech się ustawia, tylko pomału :p. A i na ciepłym motorze (wzkazówka w pionie).

www.tspol.pun.pl www.musclecars.pun.pl www.jmspawellness.pun.pl www.gng.pun.pl www.kwadratowadolina.pun.pl