quaqu - 2010-12-16 00:31:01

Odpalam maszynę moje wolne obroty oscylują w granicy 1500-2000 .. jak motorownia się rozgrzeje to to samo , czasami spadają do normalnych ale bardzo wolno schodzi z tych obrotów .. spalanie miliard ! 
PS. od 0-200 25 sekund . CO MOŻE BYĆ?

Roman - 2010-12-16 00:47:49

Oscylacja 1500-2000 rpm - dziurawy dolot i brak turbiny :madrala:
Spalanie 1.000.000.000 - sonda lambda uwalona i za późna redukcja na wyższy bieg (jest 5000-6000rpm a powinno być 2000-3000rpm)
0-200 km/h, 25 sek. – uuuu to faktycznie :huh: na pewno brak turbo i ze dwa tłoki dołożyć :P

quaqu - 2010-12-16 02:27:21

Roman napisał:

Oscylacja 1500-2000 rpm - dziurawy dolot i brak turbiny :madrala:
Spalanie 1.000.000.000 - sonda lambda uwalona i za późna redukcja na wyższy bieg (jest 5000-6000rpm a powinno być 2000-3000rpm)

Redukcja na wyższy bieg???????? o co kaman?
dolot szczelny ! sprawdzałem zapalniczką jak chodził na gazie.

0-200 km/h, 25 sek. – uuuu to faktycznie :huh: na pewno brak turbo i ze dwa tłoki dołożyć :P

Turbo nie mam bo ktoś zdrapał mi tą naklejkę z tylnej klapy.  A właśnie gdybym chciał dołożyć dwa tłoki to słyszałem że potrzebne jest serwo od ixa ,  miska od alpiny , skrzynia 5gang , spiek ze wzmocnionym dociskiem, wał od ety, trzeba wywalić ews-a . pospawać łapy i zrobić układ chłodzenia własnymi rękami, wyrzeźbić układ wydechowy.  Przydałaby się także klatka i gwint kw. Niestety to masa pieniędzy , narazie pozostaje mi woźić te 2 tłoki w bagażniku . :)  hahahah pozdro

Paju - 2010-12-16 10:45:20

Roman napisał:

...redukcja na wyższy bieg...

Wedle mnie Romanie to redukcję, jak sama nazwa wskazuje, można zrobić jedynie na niższy bieg :D

Roman - 2010-12-16 15:56:09

quaqu napisał:

dolot szczelny ! sprawdzałem zapalniczką jak chodził na gazie

sprawdź przepływomierz, czujnik podciśnienia, odmę i świece. pozdro :)

quaqu - 2010-12-17 00:06:11

narazie to sondę odpiąłem i żadnych zmian..  swiece mają 10 k  przepływka ok do odmy nie zaglądałem a ten czujnik podciśnienia do czego jest?

Roman - 2010-12-17 00:21:01

Czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym… jest takie coś u Ciebie? :) tylko że przy zwykłej LPG, chyba on nie ma znaczenia :a to ciekawe: ale i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej też może mieć wpływ na falujące obroty na gazie.

quaqu - 2010-12-17 01:32:13

ale mnie nie faluja obroty !!    poprostu równo trzyma 2000 obrotów potem powoli schodzi do 1500 i powoli do normalnych.. ale bardzo dlugo mu to zajmuje. na każdych obrotach chodzi równo. od regulatora cisnienia paliwa idzie mi wężyk do dolotu. jak go odpinam to jest reakcja , czyli chyba działa. szybko się wkręca na obroty i ma moc. zauważyłem że na gazie jest gorzej.

Roman - 2010-12-17 15:19:40

Jak go odpinasz robisz lewe powietrze w dolocie, stąd reakcja. Raczej powinno być gorzej i na Pb i na LPG. Przy wyższych obrotach na benzynie na listwę nie idzie podciśnienie i paliwo wraca do zbiornika. A jeżeli twierdzisz że po odłączeniu szybciej się wkręca na obroty to by znaczyło że w mieszance jest za mało powietrza – zresztą u mnie jest to sam, jedyne wyjście to kompresor na pasku :) lub turbo :D Co do obrotów, to może przepustnica nie działa tak jak trzeba – jutro będę na spocie to pogadamy.

Funfa - 2010-12-19 09:31:30

quaqu napisał:

ale mnie nie faluja obroty !!    poprostu równo trzyma 2000 obrotów potem powoli schodzi do 1500 i powoli do normalnych.. ale bardzo dlugo mu to zajmuje.

Quaqu a sprawdz sobie przepustnice czy sie nie przycina ewentualnie ja przeczyść

TOFIK - 2010-12-20 00:35:48

albo przeplywka ci sie przycina :) roman redukcja to faktycznie zmiana ale na cos mniejszego...zawsze nie ma redukcji na wieksze :)

Roman - 2010-12-20 15:17:19

TOFIK napisał:

...roman redukcja to faktycznie zmiana ale na cos mniejszego...

Czepiacie się Panowie :| myślałem że to forum bmw, a nie języka polskiego. Tak prawidłowo po polskiemu „redukcja” to zmiana na niższy. Zadowoleni :)

Quaqu może linka gazu się gdzieś przycina :co:, bo znam taką historie że: Koleś kupił auto od dziadka. Wszystko było prawie ok., tylko ciężko chodził gaz lub się blokował powyżej 2000rpm. Co się okazało? Dzidek jeździł bardzo oszczędnie, delikatnie wciskał gaz nie przekraczając 2000rpm. Auto miał przez dobrych parę lat, więc linka się wytarła na niewielkim odcinku i zaczepiała o pancerz. U Ciebie może jest odwrotnie, za dużo jeździsz powyżej 6000rpm :P

quaqu - 2010-12-21 01:36:30

Czy wy chłopacy macie mnie za ,,amatora"???????? Przepływkę to 3 godziny czyściłem i biłem w nią młotem żeby wyprostować klapkę przepustnica jest czyściutka . troche było wody w dolocie bo filtr mi się otworzył i trochę zassał liści śniegu i piachu, ale chodzi normalnie. . ... Może Roman ma racje że komputer przestawił się od ciągłych wysokich obrotów i myśli że wolne to są 2000......muszę zmierzyć komprechę wstawić chipa hargte barany dół od ety i może objade te wasze m40 !!

www.groupix.pun.pl www.warzywko.pun.pl www.warofdragons.pun.pl www.angel-wars.pun.pl www.mt1.pun.pl