- BMW KLUB OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/index.php - Mechanika/Eksploatacja http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewforum.php?id=23 - dziwna praca m 5O http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewtopic.php?id=500 |
pawlo e36 - 2010-12-16 15:05:49 |
witam wszystkich ma problem z swoją e 36 2.O benzyna a dokładniej ; |
Roman - 2010-12-16 16:27:32 |
1. Dużo przyczyn: świece, cewki, kable WN, pompa paliwa, wtryski, czujnik, nawet filtry, itd... |
pawlo e36 - 2010-12-16 16:45:25 |
pompa paliwa sprawna |
Roman - 2010-12-16 16:54:33 |
Jakby były źle podłączone, nie wiem czy by w ogóle odpalił… :a to ciekawe: może...? Sprawdź wszystkie węże z powietrzem, te podłączone do: krokowca, odmy, itd. |
pawlo e36 - 2010-12-16 17:08:16 |
niby są oki tym bardziej że nowe były co nie które |
Roman - 2010-12-16 21:17:09 |
Silnik krokowy sprawdzałeś i przewody idące do niego? Może regulator podciśnienia padł… :huh: Cewki – nie palił by na niektóre gary, co byś słyszał :) |
pawlo e36 - 2010-12-16 21:22:38 |
regulator podciśnienia ale paliwa czy czego ??????????? |
Roman - 2010-12-16 21:30:15 |
tak, paliwa |
pawlo e36 - 2010-12-16 21:33:26 |
kupiony był z listwą i 1OO% sprawny ale [powiedz mi do czego jest ten odpowietrznik na foto bo ja go nacisnę i jest spoko jak puszcze padaka |
Roman - 2010-12-16 21:39:19 |
odpowietrznik zbiornika, połączony z przepustnicą :) silnik krokowy tylko przy wolnych obrotach. ale jak Ty piszesz że do 4tys. jest źle :a to ciekawe: |
pawlo e36 - 2010-12-16 21:43:06 |
okik ale on ma być podłączony do filtra paliwa tylko tego metalowego ????????????? czy gdzie spoko by było jak by ktoś miał schemat podłączenie ty wężyków |
Roman - 2010-12-16 23:11:46 |
jak dobrze pamiętam :), od przepustnicy przez zaworek nr 7 przez elektrozawór nr 3 do tej okrągłej puszki i dalej do zbiornika paliwa. Ale nie jestem pewien bo u mnie też nie jest nigdzie podłączony :a to ciekawe: pali dużo bo jest zła mieszanka paliwo+powietrze. |
pawlo e36 - 2010-12-18 12:17:26 |
spoko ROMAN dzięki wielkie za pomoc do was będe chciał sie wybrać na pewno tylko nie wiem kiedy muszę to auto zrobić bo na benzynie to pali jak oszalała ale na pewno się zjawie . |
Roman - 2010-12-18 13:50:13 |
To że nie pali na mrozie znaczy że coś z elektryką :/ cewki, przewody, świece, czujniki i inne duperele, nawet możliwe że dme jest do wymiany….. temat rzeka :huh: Jak zrobisz napisz co było. |
Funfa - 2010-12-19 09:24:17 |
Kolego a sprawdź sobie podciśnienie czy czasem nie ma w nim paliwa, Miałem raz przypadek podobny do Twojego i właśnie sie okazało ze w podciśnieniu jest paliwo. Sprawdź to na odpalonym silniku, i zdejmij wężyk podciśnienia np. z listwy wtryskowej, i jak nic z tego wężyka nie będzie wyciekać to ok. Przy okazji sprawdź czujnik temp. silnika, sprawdź czy uszczelka na pokrywie zaworów nie przecieka i czasem olej nie dostaje sie na cewki i świece, jeżeli trzeba to wymień świece. Jeżeli w/w rzeczy sa w porządku to sprawdź kompresje na cylindrach. Jak nie będziesz dawał rady to zapraszam do monster garage :D |
pawlo e36 - 2010-12-22 18:42:50 |
witaj funfa ale wiesz falowanie to jeszcze tam przeżyje ale to że nie pali jak jest mróz to minie hu... szczela ale jutro ma być u mnie u mnie |
Roman - 2010-12-22 22:43:57 |
Jeżeli dolot szczelny i krokowiec sprawny to weż bume podepnij pod kompa i zobaczysz co jest nie tak. Bo kupowanie części na zapas nic nie da, jeżeli to nie te są do wymiany :/ |
pawlo e36 - 2010-12-23 09:09:27 |
tak teraz tak zrobie że pod kompa go podepnę bo i tak musze się dowiedzieć to zalewanie i te to falowanie . |
Roman - 2010-12-23 15:59:24 |
Tak, falowanie w dolnym zakresie obrotów najprawdopodobniej może być przyczyną niesprawnego silniczka krokowego. To że nie przepala paliwa i zalewa, to już diagnoza komputerowa pokaże co może być źle. Ale uważaj bo czasem „mechanicy” nie są pewni co pokazał program i strzelają: sonda lambda lub przepływka, a to możesz sobie sam sprawdzić wcześniej. Gdzieś na forum jest jak sprawdzić przepływomierz i sondę. Sprawdź też dobrze te cewki i czy iskra jest na każdej świecy. |
pawlo e36 - 2011-01-20 20:34:08 |
to znowu ja |
Roman - 2011-01-20 21:16:39 |
Diagnoza komputerowa i pomiar kompresji zrobione :co: |
pawlo e36 - 2011-01-20 21:56:46 |
tak komp jest spoko czy to możliwe że uszczelki pod kolektorem sącym sa walnięte zakupiłem dziś nowe jutro wymienie /????????????????? |
Roman - 2011-01-20 22:24:49 |
Czujniki : położenia wału, wałka i czujnik temperatury ok? przepływomierz ok.? Cewki, przewody, świece, wtryski ok? Jeżeli elektronika jest ok. to coś z wałkami rozrządu może być nie tak :/
Kupiłeś nowe? tzn. stare są do wymiany? to musi być niezła dziura że tyle lewego powietrza łapie i takie objawy? Tylko ciekawe dlaczego na zimnym jest ok :co: …kupujesz części na zapas :huh: Zrób kompresje temu twojemu m 5O :) |
Maniura_82_RSCH - 2011-01-20 23:34:44 |
siemka pawlo e36 niewiem czy masz na gazie to autko ale ja mam na gazie sekwencyjnym e36 2.0 i mialem kiedys identyczne objawy jak piszesz, wiec u mnie wystarczylo wymienic filtr powietrza zkalibrowal mi na kompie cala instalacje wzbogacil troche mieszanke i teraz jest oki,a drugi powod moze byc tez taki ze lapie ci lewego powietrza wiec obejrzyj dokladnie sobie ta gumowa rure(kolanko)co laczy sie z filtrem powietrza a takrze przewody ktore sa do tego kolanka doprowadzone jesli jest cos nieszczelne to moga wystepowac podobne objawy pozdrawiam |
pawlo e36 - 2011-01-21 09:13:06 |
listwa wrtyskowa była wymieniana razem z podciśnieniem uszczelka pod pokrywą też wymieniłem podpinałem go pod kompa i wszystko oki |
Roman - 2011-01-22 21:06:23 |
pawlo i jak zrobiłeś te uszczelki? faktycznie były w złym stanie? pomogła wymiana? |
pawlo e36 - 2011-01-22 21:09:31 |
powiem tak wymieniłem te uszczelki i nic dalej to samo nie mam pomysłu już |
Roman - 2011-01-23 13:58:11 |
co do sterownika DME to całkiem możliwe :/ jakiś układ się grzeje i powoduje awarie. Pożycz dobry, wepnij i sprawdź :) |
pawlo e36 - 2011-01-23 14:16:07 |
właśnie patrze na kompa i nic tu nie widać ale dziwnie śmierdzi jak by się coś topiło w nim :a to ciekawe: |
Roman - 2011-01-29 12:16:04 |
Pawlo sprawdziłeś tego kompa? Podpiąłeś dobry i była różnica? Bo znam taki przypadek że, wiązka kabli idąca właśnie do kompa była uszkodzona i efekty były podobne do twoich :/ |
pawlo e36 - 2011-02-04 19:50:49 |
a wiec autko już chodzi po wymianie kompa i pompy paliwa jest oki chodzi normalnie nie faluje i w miare równo |
quaqu - 2011-02-04 20:45:18 |
sprawdź sonde lambde no i regulator ciśnienia paliwka. ale raczej sonda. |
pawlo e36 - 2011-02-04 21:00:01 |
powiem kolego że komp nic nie pokazał ledwo zrobiłem to falowanie idt atu dziś nagle zonk :a to ciekawe: |
Roman - 2011-02-04 23:58:49 |
Pawlo coś zjarało kompa, czyli sprawdź wszystkie przewody – może gdzieś się robi zwarcie? :/ szczególnie te idące od kompa i czy pewny jesteś że cewki są ok? |
pawlo e36 - 2011-02-10 10:00:34 |
wyjąłem dziś czujnik położenia wałka rozrządu i nic chodzi tak jak by nigdy nic :a to ciekawe: zero jak jej reakcj czy to morze wpływać na dziwna prace silnika czyli brak mocy strzały w kolektorze itd dodam że komp nic nie pokazał wymieniłem już wszystko chyba oprócz tego czujnika]]]]]] |
Funfa - 2011-02-10 15:23:47 |
Gdyby był walnięty czujnik położenia walka to na pewno pokazałoby go na kompie jak go podpinałeś. Jezeli jest ten czujnik nie sprawny to auto nie ma mocy tak do 3 tysięcy obrotów, ciężko odpala i bardzo możliwe strzały w kolektorze ssącym |
Roman - 2011-02-10 15:26:44 |
Tak jest na pewno jak przedmówca piszę, ale może kabel/kable łączące czujnik z ecu mogą być walnięte :| W ogóle domyślam się że u Ciebie może być coś z wiązką kabli silnika nie tak :/ |
pawlo e36 - 2011-02-10 15:36:42 |
wiązka kabi była przepatrzona cała, wszystko jest oki do puki nie szczeli w kolektorze |
Roman - 2011-02-10 15:44:48 |
to by znaczyło że łapie błąd jakiegoś czujnika i przełącza się w tryb awaryjny, ale tak jak:
|
pawlo e36 - 2011-02-10 15:49:11 |
dziś wymieniłem czujnik w kolektorze sącym i dalej to samo może czujnik temp silnika ?????????????? |
Funfa - 2011-02-10 17:39:09 |
czyli widzi sam ze musisz ten czujnik wymienic skoro jest przewod poszarpany to najwyrazniej nie ma tej rezystancji co powinien miec |
pawlo e36 - 2011-02-10 18:29:00 |
panowie a jeszcze jedno co do zamulania i nie zbierania się czy jest taka opcja że mam katalizator z 1, 8 i mógł się zapchać i stąd |
Roman - 2011-02-10 20:02:02 |
:a to ciekawe: silnik od 2.O, sonda od 2.S a okablowanie od e34 i jeszcze katalizator od 1.B :)… ciekawy model z tego twojego 1.8 m4o :P
To wydech od 1,8 pasuje do 2. O wow i jak to mógł się zapchać? :hmmm: jaja se robisz czy co? :D |
pawlo e36 - 2011-02-10 20:16:36 |
nic tu ciekawego po prostu e 34 i e36 jest taka sama instalacja a sonda od 2,5 a 2,O pasuje |
Roman - 2011-02-10 20:21:46 |
no ok, ok ale opcja z katalizatorem odpada (że zapchany) chyba by były inne objawy. |
Funfa - 2011-02-11 15:09:22 |
Roman trochę Cie rozczaruje ale niestety katalizator może sie zapchać a objawy są nawet podobne (jak i czujnika wałka) czyli: brak mocy, silnik tak jakby sie dławił przy przyspieszaniu, szarpie trochę skrzynia przy zmianie biegów. To ze przypychają sie katy powyżej 200 tyś przebiegu to jest akurat normalne. |
rob@k - 2011-02-11 15:11:16 |
Wymień czujnik- jeśli jest poszarpany kabel a jest to urzadzenie indukcyjne może przy niewielkiej nawet wilgoci zakłócać prace sterowania silnika.... miałem w pewnym sensie to samo tez miałem przerciety (zgnieciony kabel) |
Roman - 2011-02-11 16:50:24 |
Jest dobrze, trochę pojeździ i kat się zapycha – ale jak odczeka to się odtyka i tak w kółko :a to ciekawe: katalizator? :nie: Ja tu widzę jakiś problem elektroniki, tym bardzie że kompa zjarało :/ nie zdziwiłbym się jak tego co dopiero założonego też to czeka :/ |
pawlo e36 - 2011-03-02 19:28:37 |
a wiec ponowie czujnik wymieniony autko pali ja trzeba od strzału ale jest tak chodzi 2 -3 dni dobrze i po chwili cos ja za muli i koniec ,brak mocy nie zbiera sie na lpg i na benzynie był wpinany pod kompa z 5 razy i nic nie pokazało oprócz niskiego napięcia prądu zastanawia mnie to że jak odepne przepływke to jest w miare oki bo da się jechać ale nie ma tej mocy a jak podepnę to jest równa praca silnika ale nie jedzie tylko sie duś po czym strzeli w kolektorze ,spalanie na świecach jest dobre białe , co to moze być czy to będzie przepływka ???????????? |
Roman - 2011-03-03 19:26:09 |
Pawlo jak możesz to zapodaj zrzuty ekranu z diagnozy komputerowej i o co chodzi z "oprócz niskiego napięcia prądu" :co:
Program diagnozujący zgłosił by np: DME/ME błąd: 41 Air Flow Sensor :na papierze: Niech Ci mechanior zrobi Print Raport z diagnozy i daj to na forum. A jeżeli faktycznie system samodiagnostyki dme, nie rejestruje żadnych błędów to jedyne co mi przychodzi do głowy to :a to ciekawe: obwód wtórny wysokiego napięcia – czyli sprawdź te cewki dokładnie :tak: i masę silnika. |
pawlo e36 - 2011-03-05 19:14:06 |
dziś wywaliłem katalizator i okazało sie że był stopiony, na razie dałem strumienice lecz dalej jest padaka HOLERA za uwarzyłem że jak dodaje gazu na biegu jałowym po woli to się wkręca do końca ale jak mu dam gwałtownie to się za muli i strzeli :/ jest tak że chodzi normalnie a za chwilę dodaje sama gazu i wraca do normy ,czy to możliwe że jest walnięty przepływomierz choć niby był dobry ???????wymieniłem wszystko |
rob@k - 2011-03-05 20:57:42 |
dziwny przypadek... cos jak u mnie... nie spalało paliwa waliło. i palił z 17litrów.... do 3,5tys nie było jazdy i powyzej dopiero dostawał kopa... jak był zimny to palił ładnie jak sie zagrzał to juz zapalic za bardzo nie chciał...ja bym proponował podjechac na kompa.... raczej mi sie zdaje ze to jeden z dwóch czujników-ja obstawiam wału korbowego... |
pawlo e36 - 2011-03-05 21:11:34 |
kolego ale czujnik wału to by wcale nie odpalił tak mi sie wydaje :a a mi pali czy zimny czy ciepły to ciekawe: ale sprawdzę dla pewność ... :rolleyes: |
Roman - 2011-03-05 21:55:36 |
Oczywiście jeżeli ją tak odłączasz i podłączasz, może jeszcze na uruchomionym silniku to na pewno pokaże błąd :/ dlatego… coś mi tutaj nie pasuje :a to ciekawe: |
pawlo e36 - 2011-03-17 11:19:06 |
witam problem został w końcu rozwiązany |