rob@k - 2011-02-01 19:24:27

Panowie mam ma³y problem.
Mianowicie ciê¿ko mi odpala moja buma musze ja przytrzymac tak z 5sek. zeby zajara³a a jak juz odpali to chodzi jak by mia³a z 17KM a nie 170KM :) -zbiera sie na obroty tak ze laka spalic nie moge musze ja przegazowac do 4-5tys. Wczoraj boki na zozie stawia³em na jedynce jeszcze takie ze wstyd bo mocy za ma³o- jak by gdzies poucieka³y:)
PYTANIE: co jest????? Na moje oko to czujnik po³ozenia wa³ka rozrzadu bo jak jest z 4 tys to sie zbiera jak powinien jak jest 2 i wcisne do konca gaz to sie zbiera jak du...je¿a i jak wdepne peda³ gazu to czuc jak by jakiies szarpniecie.
Na 75% pewny jestem ze to ten czujnik- kto¶ jeszcze potwierdzi lub cos dopisze???
A i jeszcze s³ychac jakies cykaniezpod listwy wtryskowej.

Dla mie objawy sie zgadzaja- a jak wy myslicie???
Czekam na info:)

Dzieki.

Pozdro.

Roman - 2011-02-01 20:02:18

Moja te¿ ostatnio strasznie d³ugo odpala :/, ale u mnie bateria jest na z³om (lato siê jako¶ przeje¼dzi :p) z tymi obrotami to tak jak piszesz – czujnik po³o¿enia wa³u lub wa³ka, ale ja bym jeszcze ci¶nienie na garczkach zmierzy³ :tak: Co do zbierania siê przy 3950rpm, to przy takich obrotach masz najwy¿szy moment – to nie tdi :P W sumie czujnik powinna diagnoza komputerowa pokazaæ…

pawlo e36 - 2011-02-01 21:19:06

a mo¿e regulator ci¶nienia paliwa powoli siada  :/

rob@k - 2011-02-02 16:07:10

powiem wam tak jak roman pisa³ wa³ka to sie zgodze ale wa³u korbowego to nie bo jesli by by³ uwalony to samochód by wogole nie odpali³-( JAK WIEMY DO PRAWID£OWEGO ZAP£ONU POTRZEBNE SA DWIE SK£ADOWE Z CZUJNIKA WA£U I WA£KA ALE BEZ WA£KA ODPALI NATOMIAST WA£U NIE RUSZY ZA PIERONA :) co do Cisnienia to jestem pewien ze jest na 100% to nie ma nic do tego raczej-mysle sprawdzic jeszcze cewki za³onowe, swiece i przewody moze tam sie cos zwar³o- diagnoza nie pokaza³a mi czujników ani od wa³ka ani od wa³u a co jedyne to w³asnie cewke na cylindrze 2 moze od tego warto zaczac- no nic sprawdze dam znac.

Dzieki za info :)



A i jeszcze jedno- dzis odpali³ spoko ³adnie kilka razy- juz w sumie zg³upia³em :) ale na obroty nadal sie ciezko wkreca- moze rzeczywiscie to wina tej cewki ( nie daje takiego produ jak powinna)
Pozdro.

Roman - 2011-02-02 17:41:19

Zgadza siê ¿e jest taka teoria ¿e jak czujnik po³o¿enia wa³u jest z³om to ECU nie da iskry przy odpalaniu, ale… czujnik mo¿e raz ³apaæ a raz nie i dlatego tak odpala :/ ale? :) je¿eli twierdzisz ¿e komp nie pokaza³ b³êdu czujników to znaczy ¿e czujniki: wa³u i wa³ka s± ok :) To ¿e pokaza³ cewkê na 2 cyl. to by wyja¶nia³o brak mocy :tak: tylko ¿e by¶ s³ysza³ ¿e nie pali na jeden gar. Jak ju¿ wszystko sprawdzisz i bêdzie ok to zrób resecik ECU, mo¿e pomo¿e :)

Funfa - 2011-02-03 13:13:11

Diagnoza wczoraj by³a zrobiona a dzisiaj sprawdzê to co zosta³o wykryte jako wadliwe lub do poprawek :) Na chwile obecna wiadomo ze albo swieca sie wysypa³a albo cewka na 2 cylindrze :) Trzeba tez sprawdziæ styki i masy przy przep³ywomierzu bo tam tez co¶ nie halo z elektryka i pokazuje b³±d. W sumie to nie by³o modu³u bez b³êdu :) Wieczorem jak bêdê mia³ trochê czasu to napisze co dok³adnie by³o nie tak.

rob@k - 2011-02-06 10:19:02

Noi siê okaza³o- uwalony czujnik po³o¿enia wa³u korbowego- raz daje sygna³ do ecu a raz- wczoraj wymontowa³em i by³ jak by kabel szarpniêty czym¶ od czujnika a¿ pêk³a jego obudowa-komp. pokazuje b³eda" crankshaft angle pulse generator"- czyli jednym s³owem do wymiany gada trzeba :) a co do 2 cylindra zarzuca³o ¶wiecê na 2 cylindrze-zmieni³em ¶wiecê-b³±d znikn± :) - co do b³edu"air mass- b³ad czujnika przep³ywu masy powietrza" wyj±³em przep³ywke lukn±³em do niej za³o¿y³em, diagnoza juz jej nie pokaza³a( moze przykurzone by³o nic nie wiadomo- z tego co wiem kurz zak³óca prace urz±dzeñ elektrycznych i indukcyjnych- mo¿ne to to) wa¿ne ze b³±d znik³:)) ale moze sie pojawic bo b³ad przep³ywki moze byc tez spowodowany tym uwalonym czyjnikiem wa³u korobowego - nie miesci sie w skali i komputer pokazuje b³ad przep³ywomierza:)

wymieniam czujnik w poniedzia³ek w lub wtorek(w zale¿no¶ci kiedy dostane czujnik:))- napisze co jest i jak jest :)

Pozdro:)

Roman - 2011-02-06 12:37:26

rob@k napisa³:

... co do b³edu"air mass- b³ad czujnika przep³ywu masy powietrza" ... ( moze przykurzone by³o nic nie wiadomo ...

B³±d mo¿e z³apaæ te¿ kiedy siê od³±cza wtyczkê od przep³ywki na w³±czonym zap³onie.

Co do cewki na drugim cylindrze to: Umie kto¶ wyt³umaczyæ jak komp rozpoznaje na którym cylindrze nieprawid³owo jest spalana mieszanka :co: bo z tego co wiem to np. w R6 s± tylko dwa czujnik spalania stukowego, tzn. jeden na 1,2,3 cyl. i drugi na 4,5,6 cyl. :a to ciekawe: Czy mo¿e ma to zwi±zek ze wspó³prac± czujnika spalania stukowego z czujnikiem po³o¿enia wa³ka rozrz±du lub/i czujnikiem po³o¿enia wa³u korbowego :co:

rob@k - 2011-02-08 19:29:54

Robaczywka naprawiona- nowy czujnik po³o¿enia wa³u korbowego za³atwi³ sprawê, znik³y wszystkie b³êdy:) pali od kopa i konie wróci³y do stajni:) co do cylindra 2 wymiana ¶wiec za³atwi³a sprawê :)Pozdro.

TOFIK - 2011-02-08 21:00:08

bo na kazdy garczek jest jedna cewka i moze on wi ktora jesst ktora  :)

Funfa - 2011-02-09 14:32:31

Temat uwa¿am za zamkniêty.

www.modelarstwo.pun.pl www.polish-drifters.pun.pl www.jaroslawskiots.pun.pl www.plemionanet.pun.pl www.tef.pun.pl