- BMW KLUB OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/index.php - Elektryka/Elektronika/Car Audio http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewforum.php?id=28 - Problem z aku http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewtopic.php?id=619 |
KAMIL - 2011-03-07 09:22:18 |
Witam |
pawlo e36 - 2011-03-07 11:23:32 |
kolego skoro ci się kontrolka zapala od ładowania to wychodzi na to że masz coś z ładowaniem i nie daje rady aku do ładować |
KAMIL - 2011-03-07 13:39:46 |
ale gdyby alternator to wydaje mi sie ze gdybym nacisnal np hamulec to samochod by mi zgasl odrazu bo by nie mialo prądu , a ja przejechalem na kontrolce od aku z opatowa do bodzechowa to nie mozliwe zeby mi tyle sam aku bez ladowania wytrzymal ? chociaz moze sie myle ? |
rob@k - 2011-03-07 15:23:50 |
prad ładowania moze byc ale nie taki jak potrzeba ... sprawdz na life data na kompie jakie jest ładowanie... powinno byc 13,7V... jesli jest mniejsze alternator nie ładuje- p.s odłacz wzmacniacz-naładuj aku- to tez sprawdz moze robi zwarcie choc jest wyłaczony radiem. |
Roman - 2011-03-07 15:34:09 |
Tak jak gadaliśmy wczoraj: |
KAMIL - 2011-03-07 18:07:50 |
Więc tak zaraz po podpięciu aku do samochodu przez okolo 10 minut na mierniku było 14.2 |
Roman - 2011-03-07 18:35:17 |
odłączyłeś ten kabelek (wzmacniacz) od akumulatora przy tej próbie? napięcie na aku mniejsze niż 12V by oznaczało że nie ma ładowania :/ |
KAMIL - 2011-03-07 18:36:05 |
tak odłączyłem , mam pytanie na zgaszonym silniku napiecie na aku bylo 12,2 to normalne ? |
Roman - 2011-03-07 18:38:36 |
tak normalne, a na odpalonym silniku powinno być większe (13.5V do 14.2V) |
KAMIL - 2011-03-07 18:50:52 |
teraz dziewczyne do domu zawoziłem , jak ruszałem z pod domu miałem zapaloną kontrolkę aku i elektryka była słaba chodzi o licznik i reszte rzeczy , a jak wracałem znikneła i cała elektryka zaczeła świecić mocnej (normalnie ) |
Roman - 2011-03-07 18:53:32 |
Sprawdź czy pasek na alternatorze się nie ślizga? Czy kable i połączenia przy alternatorze są ok (może są zaśniedziałe)? Ewentualnie kiedy będzie na aku mniej niż 12V to sprawdź ile jest na samym alternatorze… może regulator napięcia siada lub cały alternator :/ |
rob@k - 2011-03-07 19:42:24 |
Na odłaczonym wzmacniaczu??? tz odpiołes z klemy aku??? |
KAMIL - 2011-03-07 19:55:08 |
Pasek się nie ślizga , kable i połączenia są ok , a powie mi prawde miernik ? przecież też będzie z aku ciągną napięcie ? to chyba wynik nie będzie prawdziwy chyba że się myle. Próbowałem się dostać do szczotek w alternatorze , ale cięzkie dojście tam jest , będe go musiał raczej wykręcić
wzmacniacz mam wpięty pod plusa koło skrzynik z przekażnikami nie bezpośrednio do klem , gdy wracałem nie wypiąłem go , a teraz jest całkowicie wypięty czyli od plusa odkręcony |
ADI - 2011-03-07 20:04:09 |
Alternator masz bosch'a czy valeo? |
KAMIL - 2011-03-07 20:32:01 |
Nie mam pojęcia jaki tam jest , a czemu pytasz czy to ma jakieś znaczenie ? |
pawlo e36 - 2011-03-07 20:56:47 |
ja stawiam na alternator wciąg go i zobacz szczotki , migotanie kontrolek może być również spowodowane słabymi diodami.P |
KAMIL - 2011-03-07 21:12:31 |
też myślę że to alternator , ale regulator napięcia by mi padł ? nie sądzę osobiście ... teraz pytanie gdzie kupie alternator ? raczej na nowy mnie nie stać więc poszukam używki , jak macie propozycje piszcie gdzie co i jak bo zależy mi na czasie... samochód do pracy potrzebny. Jutro sprawdzę dokładnie co się dzieje a jak nie dojdę sam co i jak to dam mechanikowi |
pawlo e36 - 2011-03-07 21:19:25 |
kolego nie wiem ile to kosztuje ale na pewno lepiej wyjdziesz na tym jak kupisz to co jest zepsute niż używany alternator |
Roman - 2011-03-07 21:27:18 |
też radze wykręcić alternator i dać do elektryka… chociaż będziesz miał gwarancje :), ewentualnie zrób to sam :good: |
KAMIL - 2011-03-08 21:13:02 |
po wykręceniu alternatora okazało się że szczotki mają po 5mm długości ... wstawiłem używane ze starego alternatora ale 3 razy dłuższe i wszystko już jest ok :) ładowanie 14.2 , tak że regulator napięcia jest ok , wiecie może ile kosztują nowe szczotki ? |
Grombek - 2011-03-09 10:18:29 |
Miałem kiedyś podobną sytuację... Odkręć korki w aku i zakręć rozrusznikiem, a druga osoba ostrożnie niech popatrzy czy podczas rozruchu tak jak by nie gotuje się kwas... Mi tak sprawdził elektryk jak miałem podobny problem, gotowało w aku i znakiem tego były popalone płytki. |
rob@k - 2011-03-09 15:14:21 |
Uwazam ze temat jest zamkniety- powód szczotki alternatora! |
Roman - 2011-03-09 17:42:43 |
Nie polecam takich eksperymentów… :nie: i dlaczego jeszcze wątek nie jest zamknięty? :P |