- BMW KLUB OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/index.php - Mechanika/Eksploatacja http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewforum.php?id=23 - [M52B25] Engine speed sensor - czujnik prędkości (obrotowej) silnika? http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewtopic.php?id=701 |
Paju - 2011-05-04 13:12:43 |
Siema, może ktoś potrafi wskazać mi gdzie takie ustrojstwo się znajduje pod maską? |
Roman - 2011-05-04 17:15:05 |
Widzę że Karol jest zajęty ważniejszymi sprawami „Matura” :), więc może ja go wyręczę :) Karol robił diagnozę i on wie najlepiej, ale spróbujemy to rozkminić :p a więc:
Z objawów jakie opisałeś wyżej, wynikało by że coś nie tak z czujnikiem położenia wału lub położenia wałka rozrządu :/ Zalecam zrobić jeszcze raz diagnozę komputerową i powinno pokazać co naprawdę go boli :tak: |
Karol - 2011-05-04 18:05:01 |
Matura to bzdura :P. Co się dowiedziałem- błąd który wyskoczył "88 engine speed sensor rear right, trigger-signal" (INPA) jest zamienny z błędem "wheel sensor" (w programie DIS) - stąd mamy podane "tylny prawy". A więc zacząłbym od czujnika tylnego prawego koła. ABS będzie działać, ale silnik może głupieć bo komputer zbiera sobie informacje z kół oraz z prędkości obrotowych silnika dlatego też może mu się wydawać tak jakby koło miało np. uślizg i po prostu zmula silnik. Tak coś kombinuję... :D A spróbuj wyłączyć kontrolę trakcji i zobacz co się będzie działo :) |
Roman - 2011-05-04 18:14:40 |
dobrze kombinuje :) może faktycznie wina leży gdzieś po między ASC a ABS. Ale obawiam się że jeżeli to by była prawda moduł ASC do wymiany :/ i dlaczego błąd wywala jak nawet auto nie ruszyło z miejsca? :a to ciekawe: Tu link z podobnym problemem ABS/ASC. |
Karol - 2011-05-04 20:30:27 |
Może dlatego że czujnik pokazuje obroty koła pomimo postoju auta? Ciekawe czy jak pojeździł trochę czy nie nałapał nowych błędów (np. innych kół). Ew. można posprawdzać jak zachowują się poszczególne czujniki podczas jazdy i ile obrotów pokazują. :) Co do linka, to właśnie tam programy naprzemiennie ukazywały błąd engine speed i wheel speed, z czymże u Paja ABS/ASC się chyba nie świeci. |
Roman - 2011-05-04 21:04:41 |
Teoretycznie możliwe :a to ciekawe: i to by tłumaczyło niepożądane działanie asc, gdyż podczas jazdy może czujnik abs-u koła tylnego prawego :) wykazuje większą prędkość obrotową – przez co sterownik asc dławi silnik :hmmm: ale praktycznie raczej niemożliwe… proponuje niech Paju sprawdzi czy po wyłączeniu ASC jest zmiana. |
Paju - 2011-05-05 08:04:47 |
Panowie, z racji tego że któryś z czujników od ABSu mam najprawdopodobniej uwalony to nie działa mi ABS a co za tym idzie za razem odłącza się automatycznie ASC i nie mam nawet możliwości włączenia ASC - cały czas jest na off. Czujnik od ABS padł mi przed zimą i od tego czasu zarówno ABS i ASC mam na off. Co zresztą sygnalizują kontrolki na zegarach. Problemy z zamulaniem motoru pojawiły się jakiś tydzień może 1,5 temu, wcześniej przez całą zimę i po wszystko było ok. |
Karol - 2011-05-05 18:11:46 |
Możemy sprawdzić jakie mają wskazania nie ma problemu. Wysłałem Ci PW, odbierz. :) |
Paju - 2011-06-08 09:10:26 |
Więc tak, problem całkowicie rozwiązany. Po ponownym przeskanowaniu kompem ukazał się błąd czujnika położenia wałka rozrządu - po wymianie - wszystkie objawy jak ręka odjął (pali od strzała i zbiera się jak powinna). Błąd, który INPA wywala jako engine speed sensor dotyczy czujnika ABS (skubaniec mimo, że auto nawet nie drgnęło z miejsca uporczywie pokazywał 3 km/h) :) Wszystkim wielkie dzięki za pomoc w rozwikłaniu tej sprawy :) |
Karol - 2011-06-08 15:34:42 |
Super :D Polecam się na przyszłość :good: |
Roman - 2011-06-08 19:40:35 |
Paju wymieniłeś już ten czujnik ABS-u? Bo mam takie przeczucie że po wymianie na nowy, może także pokazywać błędnie… |
Paju - 2011-06-09 09:21:18 |
Mam zakupiony ten czujnik ale na razie nie mogę poradzić sobie z wydobyciem starego. :( |