- BMW KLUB OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/index.php - Mechanika/Eksploatacja http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewforum.php?id=23 - [m50b25] brak reakcji na pedał gazu http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewtopic.php?id=924 |
KAMIL - 2011-11-21 11:06:26 |
Wczoraj pojechałem na ZOZ , zrobiłem sobie parę kółeczek i nagle samochód przestał reagować na pedał gazu .... Przy około 3 tyś obrotów zero reakcji ... Samochód zgasiłem i zapaliłeem ponownie było ok , dałem znów w pizde ... i to samo , i tak pare razy , jakieś 2 tyg temu miałem tak podczas zwykłej jazdy , ale zgasiłem zapaliłem i było ok ... Ostatnio nie dawałem mu po garach bardzo dlatego nie wiem czy to się nasiliło od tamtej pory czy było cały czas tak ... |
Roman - 2011-11-21 13:12:15 |
Niekoniecznie przepływka, a raczej Vanos się odzywa coraz bardziej lub czujnik położenia wałka rozrządu się wysypał. Diagnoza komputerowa wykaże co to może być… |
KAMIL - 2011-11-21 15:12:10 |
Cały czas mi świeci check gdzie mi zrobią diagnozę ? u Funfy nie czytało mi live daty ... |
Roman - 2011-11-21 15:24:23 |
Niepotrzebne Ci live data (którego nie zrobisz u roczników poniżej 96’), wystarczy odczytać błędy - wykasować, odpalić silnik niech pochodzi i znowu sprawdzić jakie błędy złapało… |
KAMIL - 2011-11-21 15:34:41 |
błędy są stałe Roman , knock sensor , lambda , speed sensor. Tak było u Karola i u Funfy , a check mi się świeci od niedawna a wcześniej go nie było ... Podejrzewam że to właśnie bład jest przy odpalonym silniku niż przy zgaszonym. |
Roman - 2011-11-21 16:53:11 |
i jeżeli ponownie się pojawią, to te części są do sprawdzenia/wymiany/naprawy. Podaj numery błędów jak masz gdzieś zapisane, bo te nazwy co podałeś wyżej są bardzo ogólnikowe. Na odpalonym silniku DME rejestruje i zapamietuje błędy i na zgaszonym można je odczytać. Live data daje tylko możliwość, dokladnieszego przyjrzeniu się jak pracują czujniki. |
Karol - 2011-11-21 16:56:51 |
Nic dodać nic ująć, skoro łapie ci CHECK ENGINE, a tego nie robił to trzeba przejrzeć błędy i zobaczyć czy nie nałapał jakiś nowych. |
faraon20 - 2011-11-21 18:23:36 |
Z tego co piszesz to musisz to po prostu zrobić. |
KAMIL - 2011-11-21 18:56:52 |
a czy ja się czymś zasłaniam ? Bo cię nie rozumie trochę ? Jeśli sądzisz że nie dbam o samochód to twoja sprawa ... Skoro nie masz błędów to super widać że jesteś super gościu i super dbasz o samochód. |
Karol - 2011-11-21 20:26:20 |
Możliwe że w ten weekend, ale nie jestem tego pewny czy się wyrobię z czasem. Mam poprawę kolokwium i to jest w tym momencie najważniejsze. A co z interfejsem który kupiłeś? Nie łączy abyś sobie to zobaczył? |
KAMIL - 2011-11-21 20:39:47 |
Nie da rady bo on był pod usb i oddałem go kumplowi , powyżej 96 łączył się elegancko a u mnie tylko airbag i coś tam jeszcze ... |
faraon20 - 2011-11-21 22:39:32 |
M52B28, jedyny jaki wyskakuje ale to niesystematycznie i bardzo nieregularnie to chyba potencjometr od przepustnicy ale wszystko chodzi tak jak trzeba, reakcja na gaz odpowiednia itd. Nie wiem czemu tak jest a nie mam jak pożyczyć od kogoś przepływki żeby sprawdzić czy to jej wina. |
KAMIL - 2011-11-21 22:56:02 |
Dobra jutro wyjmę przepływke i zobaczę co się dzieje , bo jest lipa ... Teraz jak jechałem dałem mu po garach i stanął na 5 tyś obrotów i nie chciał dalej iść , póżniej redukcja na 3 i zero reakcji na pedał gazu obroty trzymały się na poziomie 3 tyś. Po ponownym zapaleniu samochodu wszystko ok .... |
Roman - 2011-11-21 23:24:56 |
Z tego co wiem, to w m52 nie ma klapkowego przepływomierza i co za tym idzie potencjometra... A tym bardziej co ma przepustnica do przeplywki? Tak samo czujnik położenia walu, co ma do dławienia? i nie ma też czegoś jak typowy bład :zdziwiony: cos kolego bardzo mieszasz i denerwujesz jeszcze do tego KAMILa :P Ja rozumiem że znawców u nas mnogo i każdy nawet nie myśli zapytać o coś na forum, bo wie wszystko najlepiej :tak: a jak ktoś zapyta to najlepiej go ocenić, przecież to takie proste - dlaczego tego nie zrobisz? |
KAMIL - 2011-11-22 09:32:23 |
Dobrze Roman mówisz ... Co do położenia wału to jak by padł ten czujnik to miałbym problemy z odpalaniem , a pali pięknie. No tak zacząć od Vanosa ;p ale w jaki sposób mam go ugrysc ? No kompa podłącze jak tylko Karol się pojawi ... Dobra idę coś pogrzebie zobaczymy czy coś znajdę ... |
Paju - 2011-11-22 13:56:43 |
Hmm, ja takie objawy Kamil miałem w swoim M52B25 jak Ty dosłownie. Zero reakcji na gaz (czy to lekko wciśnięty czy gaz do podłogi) po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu raz było oki a raz nie. U mnie był to czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie na ori czujnik objawy jak ręką odjąć. Tak jak piszą poprzednicy, skan kompem Ci wszystko naświetli lepiej. |
KAMIL - 2011-11-22 14:06:34 |
Na przepływce nie trzymał jeden zacisk i mogło się dostawać lewe powietrze , trochę go wygiąłem i teraz jest szczelnie , co ciekawe zniknął mi check engine :) zaraz pojadę zobacze czy coś dało na postoju chodzi ładnie nie wiesza się już ... ale czy to to ? nie wiem jakoś nie jestem do końca przekonany |
Karol - 2011-11-22 14:20:17 |
Co do mnie to ja będę dopiero w O-cu na święta po 22 grudnia. Niestety nie wiem czy dam radę wpaść wcześniej, ale raczej małe szanse na to :( |
faraon20 - 2011-11-22 17:42:06 |
Roman odpisywałem Karoli czy żadnych błędów nie ma bo pytał. |
KAMIL - 2011-11-22 17:47:45 |
Ja się nie burzę ... po prostu nie lubię jak ktoś mnie osądza a nie wie jak jest ... Póki co jeżdzi dobrze chyba łapał lewe powietrze i dlatego tak się działo , pewności nie mam 100% bo nie mam gdzie dać po garach ładnie , przy normalnej jeżdzie jest ok póki co ... Chcek engine zniknął na dobre :) pozostał ABS , który jest sprawny ... a na kompie nie ma błędów z niego sprawdzaliśmy u Funfy ... |
faraon20 - 2011-11-22 21:48:34 |
A może właśnie akurat teraz wysrał się jeden z czujników ;/ Zawsze tak może też być. |
KAMIL - 2011-11-26 09:44:37 |
Był błąd przepływki , wyjąłem wyczściłem , przedmuchałem , błąd skasowałem i jak ręką odjął :) |
Roman - 2011-11-26 10:29:24 |
To mi na przepływke nie wygląda, raczej czujnik położenia wałka rozrządu. Robiłeś diagnozę że napisałeś ”Był błąd przepływki” :co: nastawnik vanosa też można oblukać... |
KAMIL - 2011-11-26 10:32:31 |
był dokładnie błąd czujnika powietrza -czyli przepływki ... nie jest to błąd stały , co ciekawe nie mam juz błędów knock sensora , a po wymianie licznika zniknął błąd speed sensora :) zostały tylko 2 jeden sondy bo jest gaz i teraz przepływki ... pokaże wam o co chodzi dzis na tesco |
Karol - 2011-11-26 10:57:21 |
Sonda może być uwalona, nie koniecznie błąd musi być od gazu- dlatego zalecałem Ci skasować błędy, pojeździć na benzynie jakiś czas i zobaczyć czy sonda wróci. Spalanie masz w normie? |
KAMIL - 2011-11-28 14:39:22 |
Spalanie norma |
Roman - 2011-11-28 15:20:12 |
Jak to jednak nie przepływka, to temat kurwa leci do Hyde-Parku za zły tytuł. |
KAMIL - 2011-11-28 15:35:38 |
No już kurwa mać nie wiem co mu dolega :/ |
Roman - 2011-11-28 16:05:45 |
Przecież kurwa pisałem już że czujnik położenia wałka rozrządu. Podstawa to zrobić Vanosa i potem diagnozę na kompie. |
KAMIL - 2011-11-28 18:57:44 |
Roman zrobić Vanos :( gdzie ??? gdzie ten czujnik jest ? dokładnie ? ale mam płot na kompie czujnika powietrza , i nic po za tym oprócz sondy |
KAMIL - 2011-11-28 23:46:19 |
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=11&fg=10 |
Roman - 2011-11-28 23:52:14 |
18 Czujnik impulsów wałka rozrządu z tego rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=11&fg=15 żeby go wyjąć musisz odkręcić 20 Śruba z łbem walcowym |
KAMIL - 2011-11-29 00:00:16 |
Na łeb walcowy to klucze Imbusowe idą ? Zastanawiam się czy musze chłodnice wyjąć żeby mieć dostęp do tego ? |
Roman - 2011-11-29 00:08:43 |
Jak tak bardzo chcesz, to możesz go wypiąć z wtyczki i sprawdzić czy jest różnice w pracy silnika. Ale wtedy na 100% komp silnika zapamięta błąd. Chłodnicy nie trzeba zdejmować, ale dostęp jest ciężki. Nie wiem, poczekaj może z tym lub do mechanika/diagnosty. |
Paju - 2011-11-29 09:39:12 |
Nie wiem jak w M50, ale w M52 aby wymienić czujnik położenia wałka rozrządu nie trzeba chłodnicy demontować. Za to trzeba odkręcić przewód olejowy i włącznik elektromagnetyczny od Vanosa bo inaczej nie wydostaniemy czujnika (jakieś 10 minut roboty). |
KAMIL - 2011-11-29 16:41:16 |
Przepustnica sprawna , linka gazu sprawna , przepływka sprawna , filtr powietrza też , dziś zamieniłem przepływke na czujnik wałka rozrządu , tylko pytanie gdzie on jest ? na pewno nie ma go tam gdzie Paju pisze bo u mnie za elektrozaworem vanosa nie ma nic , zresztą gość mi wykręcał ten czujnik właśnie z tamtego miejsca ale to był M52 , ma ktoś jakieś zdjęcie gdzie on jest w M 50 , po tym http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=11&fg=15 |
Roman - 2011-11-29 17:37:41 |
KAMIL a tą nową przepływkę to miałeś od jakiego silnika? m50 jest na osprzęcie boscha, a m52 na simensie. |
KAMIL - 2011-11-29 20:51:38 |
Przepływka te same numry seryjne BOSCHA była i moja też BOSCHA , Roman co do wałka rozrządów nie mam zupełnie tam tego czujnika , za elektrozaworem vanosa nie ma nic , tak jak na twoim rysunku , szukałem zdjęcia silnika M50 gdzie to jest pokazane ale nie znalazłem i nie wiem gdzie tego szukać , czujnik wału korbowego jest na kole zembatym praktycznie tak jak w M52 a tego po prostu nie mam |
Roman - 2011-11-29 21:15:12 |
To nie wiem :a to ciekawe: może ktoś wykręcił czujnik i wkręcił śrubę… idź po kablu od czujnika położenia wału, tam gdzie się schodzą wtyczki do dwóch czujników :tak: i potem od wtyczki do głowicy silnika – a znajdziesz czujnik :) jak jest? |
KAMIL - 2011-11-29 21:33:51 |
http://allegro.pl/czujnik-polozenia-wal … 88634.html to jest ten czujnik |
Roman - 2011-11-29 21:48:49 |
Niżej jest ten czujnik.
Widzisz a niektórym schodzi cały dzień aby go znaleźć :P |
KAMIL - 2011-11-29 21:59:41 |
No jutro będę go lokalizował :) Mam nadzieję że będzie jakieś w miarę dojście do niego ... |
faraon20 - 2011-11-29 22:15:58 |
Milordzie, element numer 9 o ile dobrze mniemam: |
Roman - 2011-11-29 22:16:39 |
no powodzenia i uważaj na oringa od niego, no chyba ze masz nowego...
KAMIL szuka czujnika położenia wałka rozrządu, dajcie spokój :D <co ja robie tu....> |
KAMIL - 2011-11-30 21:40:31 |
Czujnik wymieniony nie pomogło .... Jest nadal tak samo ... Jakieś sugestie rady co dalej ? Ja już mam brak pomysłów , spróbuje jutro jeszcze przełączyć samochód na tryb awaryjny , odepnę sondę i przepływke , zobaczę co się będzie wtedy działo ... |
KAMIL - 2011-12-01 15:41:42 |
Byłem dziś u mechanika zaproponowanego prze Romana :) Mówi że samochód zna hehe :) W poniedziałek go wstawiam do niego i zobaczymy co sie okaże , pytałem o Vanosa nie robią , mówił że tylko raz zmieniał ale całego nigdy nie naprawiał ... |
Roman - 2011-12-01 15:51:49 |
No to lipa jak nie naprawia :/ to albo poszukaj innego mechanika, albo powiedz że chcesz gadać z szefem :D Bo tu sama wymiana świec nie pomoże :P |
KAMIL - 2011-12-01 16:22:57 |
Roman jeśli będziesz miał wolne popołudnie/do południa ja mam wolny garaż :) nie zmarzniemy :) Chętnie przyjmę pomoc , bo sam to tego nawet nie ruszam :) |
Roman - 2011-12-07 17:10:16 |
i jak zrobił Pan Zenon BMW :co: i co w końcu jej było :co: |
Funfa - 2011-12-08 23:11:52 |
Kamil cos Ci powiem... wymień cewki a auto będzie jeździło tak jak trzeba |
KAMIL - 2011-12-09 10:38:20 |
Sprawdzane były wszystkie po kolej cewki są ok |
Roman - 2011-12-09 10:51:54 |
KAMIL to zrób tak: zdejmij wężyk odmy, od strony pokrywy zaworów i go zatkaj aby nie ciągnęło powietrza do kolektora. Otwór na pokrywie, tez możesz zabezpieczyć, aby nic przez niego nie wleciało - kawałek węża skierowany w dół (aby było odpowietrzenie). Bo możliwe że zasysa ci lewe powietrze poprzez komorę silnika i przepływka podaje zaniżoną wartość. |
KAMIL - 2011-12-09 14:53:09 |
Roman samochód ciągle stoi na Bałtowskiej ... dzwoniłem teraz powiedział mi tak |
Roman - 2011-12-09 15:09:55 |
Spróbuj tak jak Ci napisałem wyżej. Komputer silnika też byś mógł sprawdzić/podmienić, bo diagnoza niekoniecznie go pokaże… |
KAMIL - 2011-12-09 20:14:07 |
ja podejrzewam ECU ale skąd mam go brać ? Żeby podmienić ? Odma była czyszczona , kable wypinane i wpinane itd , wszystko jest ok |
pawlo e36 - 2011-12-10 19:05:18 |
Wczoraj pojechałem na ZOZ , zrobiłem sobie parę kółeczek i nagle samochód przestał reagować na pedał gazu .... Przy około 3 tyś obrotów zero reakcji ... Samochód zgasiłem i zapaliłeem ponownie było ok , dałem znów w pizde ... i to samo , i tak pare razy , jakieś 2 tyg temu miałem tak podczas zwykłej jazdy , ale zgasiłem zapaliłem i było ok ... Ostatnio nie dawałem mu po garach bardzo dlatego nie wiem czy to się nasiliło od tamtej pory czy było cały czas tak ... |
Roman - 2011-12-10 22:57:55 |
KAMIL, rozmawiałem dzisiaj z pewnym mechanikiem i opowiedziałem mu twój problem. Odpowiedział że przyczyna najprawdopodobniej jest problem z elektryka lub elektroniką… i tak samo jak Funfa napisał wyżej, On też radzi abyś podmienił cewki na próbę. |
KAMIL - 2011-12-11 13:12:21 |
Podpowiem jutro to mechanikowi , zobaczymy co się stanie :) , kolejny ciekawy objaw jadę tak że prawie nie jadę czyli daje gaz a on sie tylko toczy przerywa itd i nagle bachhh czarodziejska różdzka i samochód zapierdziela normalnie , spokój przez 30 minut po 30 na nowo to samo , czasem gdy już nie mogę jechać całkowicie zgasze go i odpale na nowo i samochód chodzi normalnie ale nie zawsze tak jest |
Funfa - 2011-12-12 15:50:54 |
Słuchaj sprawdz sobie cewki bo na pewno któreś maja przebicie... czuczek tego nie wymienial a mial sprawdzane i okazało sie ze maja przebicia. Na kompie tego nie pokaże bo trochę za stary samochód. Acha i dowiedzialem sie ze ten wyskakujacy blad czujnika spalania stukowego jak go tam kiedys przeswietlalismy to wlasnie tez przyczyna moga byc te cewki. I nie chce cie straszyć ale jak będziesz długo jeździł na cewkach które maja przebicie to w końcu uszkodzą ECU. Nie wiem do jakich mechaników jeździsz skoro twierdza ze cewki sa ok :) Pozdro |
KAMIL - 2011-12-12 17:48:32 |
Ok jutro pojadę i powiem żeby przy mnie sprawdził to będę miał 100% pewności |
KAMIL - 2011-12-14 20:55:02 |
odebrałem dziś samochód , brakowało masy wogóle nie chciał już zapalać teraz pali dobrze problem nadal jest , jest przebicie na wszystkich cewkach , dzis z Papayem podmienialiśmy cewki z jego dawcy niestety z 6 odpadły 3 a ja pod domem odrzuciłem jeszcze 2 czyli póki co jest jedna która nie ma przebicia , teraz moje pytanie czy to będzie w końcu to ? czemu jest tak że raz samochód chodzi dobrze a raz żle ? raz jest przebicie raz nie ma ? |
TOFIK - 2011-12-14 21:33:13 |
moze to zaleznosc od warunkow atmosferycznych :D |
KAMIL - 2011-12-15 12:01:17 |
Warunki to nie:) w miare ta sama pogoda jest ... a więc tak pobawiłem się dziś cewkami jeszcze i pozaminiałem je miejscami zrobiłem około 20 km do 3 biegu zawsze na odcieńciu :D i jest gitara :) musze dokupić jeszcze ze 2 cewki i wymienić tam gdzie to przebicie jest największe ... |
faraon20 - 2011-12-15 18:39:46 |
Tak jak Tofik pisze, warunki pogodowe. Jak jest bardziej suche powietrze to cewki mogą być ok, jak się robi bardziej wilgotno mogą przebijać ;) |
KAMIL - 2011-12-15 22:01:13 |
ASO 250 sztuka w sklepie BOSCHA 180 sztuka |