KAMIL - 2011-11-21 11:06:26

Wczoraj pojechałem na ZOZ , zrobiłem sobie parę kółeczek i nagle samochód przestał reagować na pedał gazu .... Przy około 3 tyś obrotów zero reakcji ... Samochód zgasiłem i zapaliłeem ponownie było ok , dałem znów w pizde ... i to samo , i tak pare razy , jakieś 2 tyg temu miałem tak podczas zwykłej jazdy , ale zgasiłem zapaliłem i było ok ... Ostatnio nie dawałem mu po garach bardzo dlatego nie wiem czy to się nasiliło od tamtej pory czy było cały czas tak ...
Samochód  pali normalnie , świece wymienione ...

Co to może być przepływka ? Lambda ? Nie pali na któryś gar ?


edytowany tytuł wątku przez Roman

Roman - 2011-11-21 13:12:15

Niekoniecznie przepływka, a raczej Vanos się odzywa coraz bardziej lub czujnik położenia wałka rozrządu się wysypał. Diagnoza komputerowa wykaże co to może być…

KAMIL - 2011-11-21 15:12:10

Cały czas mi świeci check gdzie mi zrobią diagnozę ? u Funfy nie czytało mi live daty ...

Roman - 2011-11-21 15:24:23

Niepotrzebne Ci live data (którego nie zrobisz u roczników poniżej 96’), wystarczy odczytać błędy - wykasować, odpalić silnik niech pochodzi i znowu sprawdzić jakie błędy złapało…
Funfa i Karol powinni Ci to sprawdzić.

KAMIL - 2011-11-21 15:34:41

błędy są stałe Roman , knock sensor , lambda , speed sensor. Tak było u Karola i u Funfy , a check mi się świeci od niedawna a wcześniej go nie było ... Podejrzewam że to właśnie bład jest przy odpalonym silniku niż przy zgaszonym.

Roman - 2011-11-21 16:53:11

Roman napisał:

wystarczy odczytać błędy - wykasować, odpalić silnik niech pochodzi i znowu sprawdzić jakie błędy złapało...

i jeżeli ponownie się pojawią, to te części są do sprawdzenia/wymiany/naprawy. Podaj numery błędów jak masz gdzieś zapisane, bo te nazwy co podałeś wyżej są bardzo ogólnikowe. Na odpalonym silniku DME rejestruje i zapamietuje błędy i na zgaszonym można je odczytać. Live data daje tylko możliwość, dokladnieszego przyjrzeniu się  jak pracują czujniki.

Karol - 2011-11-21 16:56:51

Nic dodać nic ująć, skoro łapie ci CHECK ENGINE, a tego nie robił to trzeba przejrzeć błędy i zobaczyć czy nie nałapał jakiś nowych.

Edit1: Polecam też tak dla samego Siebie skasować błędy, zalać benzyny, zrobić ze 200km i zobaczyć co zostało tak naprawdę. Czy ta lambda świruje od gazu czy może faktycznie jest walnięta itd.

faraon20 - 2011-11-21 18:23:36

Z tego co piszesz to musisz to po prostu zrobić.
Za te objawy może odpowiadać jedna rzecz z tych co wymieniłeś albo wszystkie na raz.
Musisz to po prostu zrobić.

A ja myślałem że tak pięknie dbasz o bmw a tu tyle błędów ;p
Nie zasłaniaj się gazem bo E38 mojego taty też jeździ na gazie i jak na razie błędów nie wyświetla ;p

KAMIL - 2011-11-21 18:56:52

a czy ja się czymś zasłaniam ? Bo cię nie rozumie trochę ? Jeśli sądzisz że nie dbam o samochód to twoja sprawa ... Skoro nie masz błędów to super widać że jesteś super gościu i super dbasz o samochód.

Karol kiedy będziesz w O-C ? to podepniemy go i zobaczymy co się dzieje

Karol - 2011-11-21 20:26:20

Możliwe że w ten weekend, ale nie jestem tego pewny czy się wyrobię z czasem. Mam poprawę kolokwium i to jest w tym momencie najważniejsze. A co z interfejsem który kupiłeś? Nie łączy abyś sobie to zobaczył?

Faraon20 jaki motor? kompletnie żadnych błędów? :)

KAMIL - 2011-11-21 20:39:47

Nie da rady bo on był pod usb i oddałem go kumplowi , powyżej 96 łączył się elegancko a u mnie tylko airbag i coś tam jeszcze ...

faraon20 - 2011-11-21 22:39:32

M52B28, jedyny jaki wyskakuje ale to niesystematycznie i bardzo nieregularnie to chyba potencjometr od przepustnicy ale wszystko chodzi tak jak trzeba, reakcja na gaz odpowiednia itd. Nie wiem czemu tak jest a nie mam jak pożyczyć od kogoś przepływki żeby sprawdzić czy to jej wina.
Ostatnio wyskoczył mi typowy błąd dla m52b28 czujnika położenia wału - wymiana na ori czujnik siemens vdo pomogła, objawy dławienia auta znikły, lepiej zapala itd.

Kamil nie twierdze że nie dbasz. Tylko skoro na stałe masz takie błędy to czemu się tym nie zająłeś? Te czujniki nie kosztują jakiegoś majątku i wymiana też nie jest skomplikowana.

W każdym bądź razie powodzenia życzę w pracy nad poprawnością działania silnika ;) Trzymam kciuki.

KAMIL - 2011-11-21 22:56:02

Dobra jutro wyjmę przepływke i zobaczę co się dzieje , bo jest lipa ... Teraz jak jechałem dałem mu po garach i stanął na 5 tyś obrotów i nie chciał dalej iść , póżniej redukcja na 3 i zero reakcji na pedał gazu obroty trzymały się na poziomie 3 tyś. Po ponownym zapaleniu samochodu wszystko ok ....
To samo dzieje się na postoju , gdy dodaje gazu na luzie obroty nie chcą iść nie zawsze ale nie idą ...

a co do check engine to błąd wyskakuje dopiero wtedy gdy ruszę , jak odpalę samochód nie ma kontroli , dopiero gdy jadę zaczyna mrygać


-----


Knock sensor :) 250 zł , sonda lambda 200zł , speed sensor nie wiem o co tu do końca chodzi więc trzeba by szukać przyczyny. Teraz wytłumaczę ci dlaczego nie wymieniłem tych rzeczy

1000zł robocizna funfa
300zł materiał do roboty
300 zł drzwi
120 zł świece
250 zł olej plus filtry
150 zł uszczelki do vanosa
150 zł pranie tapicerki
50 zł wymiana regulatora napięcia
100zł naprawa szyb
50 zł ślizgi
70 zł pokrowce

i to wszystko w przeciągu 2 miechów ....

Więc jeśli sądzisz nadal że nie dbam o swój samochód myśl tak dalej :) Wszystko jest stosunkowo nie drogie ale zebrać to do kupy to zrobi swoje ...


posty scalone przez Roman

Roman - 2011-11-21 23:24:56

faraon20 napisał:

M52B28, jedyny jaki wyskakuje ale to niesystematycznie i bardzo nieregularnie to chyba potencjometr od przepustnicy ale wszystko chodzi tak jak trzeba, reakcja na gaz odpowiednia itd. Nie wiem czemu tak jest a nie mam jak pożyczyć od kogoś przepływki żeby sprawdzić czy to jej wina.
Ostatnio wyskoczył mi typowy błąd dla m52b28 czujnika położenia wału - wymiana na ori czujnik siemens vdo pomogła, objawy dławienia auta znikły ...

Z tego co wiem, to w m52 nie ma klapkowego przepływomierza i co za tym idzie potencjometra... A tym bardziej co ma przepustnica do przeplywki? Tak samo czujnik położenia walu, co ma do dławienia? i nie ma też czegoś jak typowy bład :zdziwiony: cos kolego bardzo mieszasz i denerwujesz jeszcze do tego KAMILa :P Ja rozumiem że znawców u nas mnogo i każdy nawet nie myśli zapytać o coś na forum, bo wie wszystko najlepiej :tak: a jak ktoś zapyta to najlepiej go ocenić, przecież to takie proste - dlaczego tego nie zrobisz?

KAMIL, ja bym najpierw zaczął od vanosa i na kompa do Karola. Co do check engine, to nie zapala Ci się również abs?

KAMIL - 2011-11-22 09:32:23

Dobrze Roman mówisz ... Co do położenia wału to jak by padł ten czujnik to miałbym problemy z odpalaniem , a pali pięknie. No tak zacząć od Vanosa ;p ale w jaki sposób mam go ugrysc ? No kompa podłącze jak tylko Karol się pojawi ... Dobra idę coś pogrzebie zobaczymy czy coś znajdę ...
a co do checka to tez abs sie swieci

Paju - 2011-11-22 13:56:43

Hmm, ja takie objawy Kamil miałem w swoim M52B25 jak Ty dosłownie. Zero reakcji na gaz (czy to lekko wciśnięty czy gaz do podłogi) po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu raz było oki a raz nie. U mnie był to czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie na ori czujnik objawy jak ręką odjąć. Tak jak piszą poprzednicy, skan kompem Ci wszystko naświetli lepiej.

KAMIL - 2011-11-22 14:06:34

Na przepływce nie trzymał jeden zacisk i mogło się dostawać lewe powietrze , trochę go wygiąłem i teraz jest szczelnie , co ciekawe zniknął mi check engine :) zaraz pojadę zobacze czy coś dało na postoju chodzi ładnie nie wiesza się już ... ale czy to to ? nie wiem jakoś nie jestem do końca przekonany

Karol - 2011-11-22 14:20:17

Co do mnie to ja będę dopiero w O-cu na święta po 22 grudnia. Niestety nie wiem czy dam radę wpaść wcześniej, ale raczej małe szanse na to :(

faraon20 - 2011-11-22 17:42:06

Roman odpisywałem Karoli czy żadnych błędów nie ma bo pytał.
Sorki to nie był czujnik położenia wału tylko wałków, ten od strony chłodnicy na samej górze, mój błąd źle napisałem.
Jest coś takiego jak typowy błąd bo w m52b28 często te czujnik położenia wałków padały, praktycznie każdy motor po 200 tys musi mieć to wymienione bo pada czym prędzej.
I o dziwo po wymianie tego czujnik nawet skrzynia przestała szarpać(automat).

Zapytałem czemu tego nie zrobił bo napisał że błędy miał na stałe w kompie. Ale nie wiedziałem ze miał inne wydatki to o co burza?

Wiem że ten jedyny błąd mi wyskakuje i to nie zawsze, tylko czasami i nieregularnie. Coś z potencjometrem i mogłem pokićkać że to jest związane z przepływką ;p 

I tak jak pisałem nie twierdzę że nie dbasz tylko zapytałem się z ciekawości czemu tego nie zrobiłeś. Miałeś inne wydatki ok. Nie burzcie się tak Panowie bo nie ma o co.

KAMIL - 2011-11-22 17:47:45

Ja się nie burzę ... po prostu nie lubię jak ktoś mnie osądza a nie wie jak jest ... Póki co jeżdzi dobrze chyba łapał lewe powietrze i dlatego tak się działo , pewności nie mam 100% bo nie mam gdzie dać po garach ładnie , przy normalnej jeżdzie jest ok póki co ... Chcek engine zniknął na dobre :) pozostał ABS , który jest sprawny ... a na kompie nie ma błędów  z niego sprawdzaliśmy u Funfy ...

faraon20 - 2011-11-22 21:48:34

A może właśnie akurat teraz wysrał się jeden z czujników ;/ Zawsze tak może też być.

KAMIL - 2011-11-26 09:44:37

Był błąd przepływki , wyjąłem wyczściłem , przedmuchałem , błąd skasowałem i jak ręką odjął :)


----


i dupa blada znów to samo :/ kto ma pożyczyć przepływkę na podmianę ? tak na 10 minut przejechać zobaczyc żebym w ciemno nie kupował :/


posty scalone przez Roman

Roman - 2011-11-26 10:29:24

To mi na przepływke nie wygląda, raczej czujnik położenia wałka rozrządu. Robiłeś diagnozę że napisałeś  ”Był błąd przepływki” :co: nastawnik vanosa też można oblukać...

ps: poczekajmy na Karola, bo ja też muszę diagnoze zrobic u siebie...

KAMIL - 2011-11-26 10:32:31

był dokładnie błąd czujnika powietrza -czyli przepływki ... nie jest to błąd stały , co ciekawe nie mam juz błędów knock sensora , a po wymianie licznika zniknął błąd speed sensora :) zostały tylko 2 jeden sondy bo jest gaz i teraz przepływki ... pokaże wam o co chodzi dzis na tesco

Karol - 2011-11-26 10:57:21

Sonda może być uwalona, nie koniecznie błąd musi być od gazu- dlatego zalecałem Ci skasować błędy, pojeździć na benzynie jakiś czas i zobaczyć czy sonda wróci. Spalanie masz w normie?

Roman? Czy twoje auto przypadkiem nie jest wybredne i nie chce współpracować? :P

KAMIL - 2011-11-28 14:39:22

Spalanie norma

-----

Wymieniłem przepływke i chuj to samo :/


i znowu posty scalone, oczywiście przez Roman™ :p

Roman - 2011-11-28 15:20:12

Jak to jednak nie przepływka, to temat kurwa leci do Hyde-Parku za zły tytuł.

KAMIL - 2011-11-28 15:35:38

No już kurwa mać nie wiem co mu dolega :/

Roman - 2011-11-28 16:05:45

Przecież kurwa pisałem już że czujnik położenia wałka rozrządu. Podstawa to zrobić Vanosa i potem diagnozę na kompie.

KAMIL - 2011-11-28 18:57:44

Roman zrobić Vanos :( gdzie ??? gdzie ten czujnik jest ? dokładnie ? ale mam płot na kompie czujnika powietrza , i nic po za tym oprócz sondy

KAMIL - 2011-11-28 23:46:19

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=11&fg=10

9 czy to czujnik wałków rozrzadu ?

Roman - 2011-11-28 23:52:14

18 Czujnik impulsów wałka rozrządu z tego rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=11&fg=15 żeby go wyjąć musisz odkręcić 20 Śruba z łbem walcowym

KAMIL - 2011-11-29 00:00:16

Na łeb walcowy to klucze Imbusowe idą ? Zastanawiam się czy musze chłodnice wyjąć  żeby mieć dostęp do tego ?
Da się sprawdzić te czujniki jakoś oporność im zmierzyć czy coś ?
a gdzie jest czujnik wału korbowego ?

Roman - 2011-11-29 00:08:43

Jak tak bardzo chcesz, to możesz go wypiąć z wtyczki i sprawdzić czy jest różnice w pracy silnika. Ale wtedy na 100% komp silnika zapamięta błąd. Chłodnicy nie trzeba zdejmować, ale dostęp jest ciężki. Nie wiem, poczekaj może z tym lub do mechanika/diagnosty.

A czujnik wału, to ten z twojego rysunku.

Paju - 2011-11-29 09:39:12

Nie wiem jak w M50, ale w M52 aby wymienić czujnik położenia wałka rozrządu nie trzeba chłodnicy demontować. Za to trzeba odkręcić przewód olejowy i włącznik elektromagnetyczny od Vanosa bo inaczej nie wydostaniemy czujnika (jakieś 10 minut roboty).

KAMIL - 2011-11-29 16:41:16

Przepustnica sprawna , linka gazu sprawna  , przepływka sprawna , filtr powietrza też , dziś  zamieniłem przepływke na czujnik wałka rozrządu , tylko pytanie gdzie on jest ? na pewno nie ma go tam gdzie Paju pisze bo u mnie za elektrozaworem vanosa nie ma nic , zresztą gość mi wykręcał ten czujnik właśnie z tamtego miejsca ale to był M52 , ma ktoś jakieś zdjęcie gdzie on jest w M 50 , po tym http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=11&fg=15
widać że jest w zupełnie innym miejscu , tylko co trzeba zrobić żeby tam się dostać ?

Roman - 2011-11-29 17:37:41

KAMIL a tą nową przepływkę to miałeś od jakiego silnika? m50 jest na osprzęcie boscha, a m52 na simensie.

A czujnik jest bardzo podobnie umieszczony jak w m52, musi być przy kołach zębatych wałków.

masz zdjęcie poglądowe: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? … faa09972f6

KAMIL - 2011-11-29 20:51:38

Przepływka te same numry seryjne BOSCHA była i moja też BOSCHA , Roman co do wałka rozrządów nie mam zupełnie tam tego czujnika , za elektrozaworem vanosa nie ma nic , tak jak na twoim rysunku , szukałem zdjęcia silnika M50 gdzie to jest pokazane ale nie znalazłem i nie wiem gdzie tego szukać , czujnik wału korbowego jest na kole zembatym praktycznie tak jak w M52 a tego po prostu nie mam

Roman - 2011-11-29 21:15:12

To nie wiem :a to ciekawe: może ktoś wykręcił czujnik i wkręcił śrubę… idź po kablu od czujnika położenia wału, tam gdzie się schodzą wtyczki do dwóch czujników :tak: i potem od wtyczki do głowicy silnika – a znajdziesz czujnik :) jak jest?

KAMIL - 2011-11-29 21:33:51

http://allegro.pl/czujnik-polozenia-wal … 88634.html to jest ten czujnik
tu masz zdjęcie z mojego silnika
http://img59.imageshack.us/img59/4246/dsc00053zh.jpg

zaznaczyłem gdzie w M52 jest ten czujnik u mnie brak

Roman - 2011-11-29 21:48:49

Niżej jest ten czujnik.

Paju napisał:

...(jakieś 10 minut roboty).

Widzisz a niektórym schodzi cały dzień aby go znaleźć :P

KAMIL - 2011-11-29 21:59:41

No jutro będę go lokalizował :) Mam nadzieję że będzie jakieś w miarę dojście  do niego ...

faraon20 - 2011-11-29 22:15:58

Milordzie, element numer 9 o ile dobrze mniemam:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=10&hl=34

Roman - 2011-11-29 22:16:39

no powodzenia i uważaj na oringa od niego, no chyba ze masz nowego...

a tu zdjęcie od środka http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs797.snc4/67742_146522102058544_100001022643240_266554_7323660_n.jpg po prawej, takie czarne coś :D

faraon20 napisał:

Milordzie, element numer 9 o ile dobrze mniemam:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=10&hl=34

KAMIL szuka czujnika położenia wałka rozrządu, dajcie spokój :D <co ja robie tu....>

KAMIL - 2011-11-30 21:40:31

Czujnik wymieniony nie pomogło .... Jest nadal tak samo ... Jakieś sugestie rady co dalej ? Ja już mam brak pomysłów , spróbuje jutro jeszcze przełączyć samochód na tryb awaryjny , odepnę sondę i przepływke , zobaczę co się będzie wtedy działo ...

KAMIL - 2011-12-01 15:41:42

Byłem dziś u mechanika zaproponowanego prze Romana :) Mówi że samochód zna hehe :) W poniedziałek go wstawiam do niego i zobaczymy co sie okaże , pytałem o Vanosa nie robią , mówił że tylko raz zmieniał ale całego nigdy nie naprawiał ...

Sam jeszcze dziś robiłem reset ECU nic nie pomogło błąd po 5 minutach wrócił

Roman - 2011-12-01 15:51:49

KAMIL napisał:

... , pytałem o Vanosa nie robią , mówił że tylko raz zmieniał ale całego nigdy nie naprawiał ...

No to lipa jak nie naprawia :/ to albo poszukaj innego mechanika, albo powiedz że chcesz gadać z szefem :D Bo tu sama wymiana świec nie pomoże :P

ps: powiem Ci, że jak bym miał czas i gdzie to bym zrobił tego vanosa :) gorzej jest już sprzęgło wymienić :p przejadę się tam po pracy w poniedziałek, bo muszę rozrusznik zrobić :/

KAMIL - 2011-12-01 16:22:57

Roman jeśli będziesz miał wolne popołudnie/do południa  ja mam wolny garaż :) nie zmarzniemy :) Chętnie przyjmę pomoc , bo sam to tego nawet nie ruszam :)

Gadałem z szefem , nawet z nim jechałem hehe

Roman - 2011-12-07 17:10:16

i jak zrobił Pan Zenon BMW :co: i co w końcu jej było :co:

Funfa - 2011-12-08 23:11:52

Kamil cos Ci powiem... wymień cewki a auto będzie jeździło tak jak trzeba

KAMIL - 2011-12-09 10:38:20

Sprawdzane były wszystkie po kolej cewki są ok
więc tak :
świece , cewki , przewody , filtry , czujnik położenia wału , czunnik wałków , przepływka , przepustnica , czujnik temp silnika , czujnik temp powietrza , sonda , pompka paliwa , rozrząd napinacze itd

Wszystko ok , a samochód nadal zepsuty ....

Roman - 2011-12-09 10:51:54

KAMIL to zrób tak: zdejmij wężyk odmy, od strony pokrywy zaworów i go zatkaj aby nie ciągnęło powietrza do kolektora. Otwór na pokrywie, tez możesz zabezpieczyć, aby nic przez niego nie wleciało - kawałek węża skierowany w dół (aby było odpowietrzenie). Bo możliwe że zasysa ci lewe powietrze poprzez komorę silnika i przepływka podaje zaniżoną wartość.

KAMIL - 2011-12-09 14:53:09

Roman samochód ciągle stoi na Bałtowskiej ... dzwoniłem teraz powiedział mi tak
chodzi elegancko
pytam i co było
a on nie wiem czyscilismy wsyzstko po kolej , teraz go składają o 12 30 mam dzwonic czy gotowy pojade zobacze co bedzie

-----

Samochód odebrałem i gówno z tego.... 4 dni w warsztacie i nie znależli przyczyny :/ W poniedziałek daję do nowego mechaniora dzis mi zrobil diagnostyke live date i wszystko pokazalo ok , powiedzial ze sie podejmie i bedzie szukal zobaczymy


posty scalone przez Roman

Roman - 2011-12-09 15:09:55

Spróbuj tak jak Ci napisałem wyżej. Komputer silnika też byś mógł sprawdzić/podmienić, bo diagnoza niekoniecznie go pokaże…

KAMIL - 2011-12-09 20:14:07

ja podejrzewam ECU ale skąd mam go brać ? Żeby podmienić ? Odma była czyszczona , kable wypinane i wpinane itd , wszystko jest ok
Co ciekawe Vanos jest sprawny , powiedział mi że te uszczelki są już wyrobione , ale parametry są ok i Vanos pracuje poprawnie ...

pawlo e36 - 2011-12-10 19:05:18

Wczoraj pojechałem na ZOZ , zrobiłem sobie parę kółeczek i nagle samochód przestał reagować na pedał gazu .... Przy około 3 tyś obrotów zero reakcji ... Samochód zgasiłem i zapaliłeem ponownie było ok , dałem znów w pizde ... i to samo , i tak pare razy , jakieś 2 tyg temu miałem tak podczas zwykłej jazdy , ale zgasiłem zapaliłem i było ok ... Ostatnio nie dawałem mu po garach bardzo dlatego nie wiem czy to się nasiliło od tamtej pory czy było cały czas tak ...
Samochód  pali normalnie , świece wymienione ...

Co to może być przepływka ? Lambda ? Nie pali na któryś gar ?



nie wiem czy pomogę ale miałem to samo co ty  po wymianie sondy i czujnika temperatury silnika auto zaczeło znowu hulać i też stało u mechaników i nic wkonicu pojechałem na kompa jeszcze raz i pokazało sonde i czujnik tamp silnika    a wcześniej to wymieniałem i sobie mysilę że to nie to no ale   po wymianie tego     spokój .

Roman - 2011-12-10 22:57:55

KAMIL, rozmawiałem dzisiaj z pewnym mechanikiem i opowiedziałem mu twój problem. Odpowiedział że przyczyna najprawdopodobniej jest problem z elektryka lub elektroniką… i tak samo jak Funfa napisał wyżej, On też radzi abyś podmienił cewki na próbę.

KAMIL - 2011-12-11 13:12:21

Podpowiem jutro to mechanikowi , zobaczymy co się stanie :) , kolejny ciekawy objaw jadę tak że prawie nie jadę czyli daje gaz a on sie tylko toczy przerywa itd i nagle bachhh czarodziejska różdzka i samochód zapierdziela normalnie , spokój przez 30 minut po 30 na nowo to samo , czasem gdy już nie mogę jechać całkowicie zgasze go i odpale na nowo i samochód chodzi normalnie ale nie zawsze tak jest

Funfa - 2011-12-12 15:50:54

Słuchaj sprawdz sobie cewki bo na pewno któreś maja przebicie... czuczek tego nie wymienial a mial sprawdzane i okazało sie ze maja przebicia. Na kompie tego nie pokaże bo trochę za stary samochód. Acha i dowiedzialem sie ze ten wyskakujacy blad czujnika spalania stukowego jak go tam kiedys przeswietlalismy to wlasnie tez przyczyna moga byc te cewki. I nie chce cie straszyć ale jak będziesz długo jeździł na cewkach które maja przebicie to w końcu uszkodzą ECU. Nie wiem do jakich mechaników jeździsz skoro twierdza ze cewki sa ok :) Pozdro

KAMIL - 2011-12-12 17:48:32

Ok jutro pojadę i powiem żeby przy mnie sprawdził to będę miał 100% pewności

KAMIL - 2011-12-14 20:55:02

odebrałem dziś samochód , brakowało masy wogóle nie chciał już zapalać teraz pali dobrze problem nadal jest , jest przebicie na wszystkich cewkach , dzis z Papayem podmienialiśmy cewki z jego dawcy niestety z 6 odpadły 3 a ja pod domem odrzuciłem jeszcze 2 czyli póki co jest jedna która nie ma przebicia , teraz moje pytanie czy to będzie w końcu to ? czemu jest tak że raz samochód chodzi dobrze a raz żle ? raz jest przebicie raz nie ma ?

TOFIK - 2011-12-14 21:33:13

moze to zaleznosc od warunkow atmosferycznych :D

KAMIL - 2011-12-15 12:01:17

Warunki to nie:) w miare ta sama pogoda jest ... a więc tak pobawiłem się dziś cewkami jeszcze i pozaminiałem je miejscami zrobiłem około 20 km do 3 biegu zawsze na odcieńciu :D i jest gitara :) musze dokupić jeszcze ze 2 cewki i wymienić tam gdzie to przebicie jest największe ...

faraon20 - 2011-12-15 18:39:46

Tak jak Tofik pisze, warunki pogodowe. Jak jest bardziej suche powietrze to cewki mogą być ok, jak się robi bardziej wilgotno mogą przebijać ;)
A nówek cewek nie ma gdzieś czy drogie są?

KAMIL - 2011-12-15 22:01:13

ASO 250 sztuka w sklepie BOSCHA 180 sztuka

www.aston50.pun.pl www.asian-biting.pun.pl www.wojsko.pun.pl www.ramona23.pun.pl www.wojnaninja.pun.pl