Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
no to jak różni się głową to musisz zmienić albo jedno albo drugie - skrzynia i wał muszą mieć taką samą głowę a co do mocowania to most z E30 i E36 chyba ma takie samo mocowanie na 3 śruby.
Offline
za dużo kombinujecie... Dyfra z e30 nie zamontujesz do e36 maja inne mocowania do belki, inna jest tez belka...
Jak coś to funfa robi świetne szpery 100% ... podjedziesz to Ci zrobi z obecnego w 30 min
Ostatnio edytowany przez rob@k (2010-05-16 17:37:05)
Offline
Chudy powiedz mi po co chcesz zmieniać dyfer to postaram sie jakoś pomóc jak bede umiał?
W e36 były montowane dyfry z dużymi jak i małymi głowami:
3,45 jest z wersji 1,6-2,0 i w małej głowie
3,15 jest w 325 i to duża głowa
Dyfer w małej głowie jest krótszy od tego w dużej głowie o 30mm i trzeba zamontować krótszy wał
Nie wiem też czy półosi od dużej głowy nie będziesz musiał zakupić (półosie z małej głowy nie pasują podobno na segerze)
Do tego flansza z małej głowy nie pasuje na te łączenie 12śrub z półośkami od dużej głowy, inne wytłoczenia, inny rozstaw śrub no i w jednym gwint M8 a w drugim M10
Dyfra z e30 nie zamontujesz do e36 maja inne mocowania do belki, zreszta sama belka tez jest inna jak juz Robak pisal
Wiedza własna i znaleziona na http://beemka-klub.com/forum/index.php
Tu podaje link który może sie czasem przydac http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. … 5&t=111660
Offline
No po to aby nauczyć sie dobrze latać bokiem teraz mam zwykły most i trochę ciężko. jestem początkujący moje umiejętności rosną ale ze zwyklym mostem jest chyba trudniej i z czasem most sie zaczyna odzywać:D zakupilem sobie zawieszenie twarde i cchialem tez zainwestować w dyfer. jak czasem bylem tam u was na spocie Zoz z quaqu to wiem ze spinasz most na 100% ale bedzie mi opony wycinac a ja duzo jezdze autem a na razie na zakup innego mnie nie stać.
Offline
Stary ja sie uczylem jezdzic bokiem 318 i na zwyklym moscie i tak latalem rok czasu, jest ciezej ale i nabierasz doswiadczenia. Nie wiem czy widziales malego jak zapier... swoja 320 na zwyklym moscie i daje rade. Jak juz chcesz to mozesz zainwestowac w drugi most taki sam jak masz bo to najtaniej wyjdzie no i przede wszystkim masz plug&play czyli nie wymieniasz walu, pół oś itd wyjmujesz stary wkladasz do szaleństw nowy pospawany na 100% i to mi sie wydaje najleprze rozwiazanie. Chyba ze masz dostep do opon to nie musisz zmieniac pospawanego mostu a jak nie masz to zawsze mozna zalatwic u znajomego wulkanizatora aby odkladal jakies leprze opony na tyl
Offline
no dzieki za rade to musze zalozyc zawias twardy bo na razie sie kurzy w garażu i próbować. bo na tym mnie bardzo przechyla jak z boku na bok i wpadam w tarapaty. bo zęby poszaleć z wami trochę mi brakuje
Offline
juz na samej zmianie zawiasu odczujesz duzą poprawe i bedziesz bardziej czuć auto. Popracuj nad techniką wprowadzania auta w poslizg, wszystko masz w dziale drifting. Jak by co to u mnie leży pospawany most od e36 320 co prawda nie mój ale pewnie bedzie do sprzedania. Pozdro
Offline
w e36 ti czyli compact byll most tak jak w e30,wal mozna regolowac,wiec wydaje mi sie ze do duzej i malej glowy jest ten sam...hmmm funfa dobrze mowi,naucz sie latac na zwyklym moscie,bo jak sie nauczysz na szperze a tym bardziej na spawanym,to dopiero wtedy bedziesz mial problem zeby bez szpery poleciec<słuchaj Funfy to bedom ze z ciebie człowieki >...pozdro.kierownik działu z e30-kami tofik
Offline
Jak pisał Funfa dziś wjechałem na kanał i sprawdziłem mocowania Mostu i SA Ok tylko guma(Łącznik drgań) łącząca Skrzynie z walem jest postrzępiona nawet porozrywana wiec to może od tego tak trzepie?
Offline
Wydaje mi się, ze różnią się jakością. Przykład Czuczka, kupił łącznik wału, zamontował i po miesiącu się rozpadł albo trafił na naprawdę szajs albo tak się różnią jakością
Offline