Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Witam.
Mam do was pytanko bo zastanawiam sie nad kupnem BMW a biorę pod uwagę te 2 silniki 318 is i 320 w cupe e36. Możecie mi doradzic co bardziej sie oplaca co lepiej kupic? Dziekuje z góry za odpowiedz.
Offline
siema odnośnie tylko tych dwóch modeli ja bym brał 320 spalanie praktycznie takie samo, wiecej mocy no i co najważniejsze to dźwięk silnika 6 cylindrów a jeżeli myślisz o jakimś sporcie w przyszłości to bralbym 325 albo 328
Offline
Dokładnie tak jak mały napisał, różnica w spalaniu pomiędzy 320i a 325i/323i/328i niewielka lub niezauważalna
Offline
maly napisał:
siema odnośnie tylko tych dwóch modeli ja bym brał 320 spalanie praktycznie takie samo, wiecej mocy no i co najważniejsze to dźwięk silnika 6 cylindrów a jeżeli myślisz o jakimś sporcie w przyszłości to bralbym 325 albo 328
nie mam tu nic do dodania tez skłaniał bym sie do zakupu 320
Offline
no chyba kolego nie masz juz wyboru gdyz nie ma sensu rozmyslac czy to czy to poniewaz 6 garów jest nieporownywalnie lepsze i nawet gdyby mialo mniejsze osiagi to wystarczy posluchac brzmienia,acz dobrze przemysl czy chcesz tylko 2.0 bo prawdopodobnie za chwile bedziesz chcial wiecej i pomysl nad wieksza pojemnoscia,tak bedzie praktyczniej pozdrawiam
Offline
Is-a możesz nieźle doładować , ale to i tak R4. 2.0 słyszałem że to awaryjna jednostka, już lepiej 2.5 .Jak już musisz wybierać to 2.0
Jest takie powiedzenie że „Beemki zaczynają się od 6 cylindrów”... Oczywiście są wyjątki np. mój 318TI
ps. a jak wybierzesz is-a to tylko M42B18.
Ostatnio edytowany przez Roman (2010-07-16 15:42:24)
Offline
Roman napisał:
ps. a jak wybierzesz is-a to tylko M42B18.
a m44 gorsze były od m42 wydaje mi sie ze im młodsza jednostka tym lepsza choć nie zawsze tak musi być pozdro
Offline
maly napisał:
a m44 gorsze były od m42 wydaje mi sie ze im młodsza jednostka tym lepsza choć nie zawsze tak musi być pozdro
- M42 ma kuty wał z ośmioma przeciwwagami, M44 odlewany z czterema.
- M42 ma mocniejsze korbowody, kute ale to nie znaczy że wytrzymają 100% więcej od zwykłych, raczej proporcjonalnie 4/6 tego co seryjne z M50
- M42 ma podwójny łańcuch rozrządu, M44 pojedynczy. Metric Mechanic Inc budując silniki do sportu przechodzi na pojedyncze łańcuchy więc znaczącej różnicy w wytrzymałości na plus M42 nie ma.
- M42 ma popychacze hydrauliczne jak w M50 i wałki naciskają bezpośrednio na nie. W M44 wałki naciskają na dźwigienki które są przejęte razem z hydroregulatorami z silnika M43. Jak dla mnie M42 ma sporą przewagę.
- zawory wydechowe w M42 są chłodzone sodem (jak np w S50) w M44 nie jestem pewien
- sprężynki zaworowe w M42 są podwójne jak w M50 bez vanosa, w M44 pojedyncze stożkowe jak w M52/M54.
- no i osprzęt elektroniczny, nowsze M44 jest na Siemensie podobnie jak np M52 i M54, i podobnie jak one może być bardziej oporny na strojenie świńką, z M42 na Boschu problemu nie będzie
Offline
1.8 przegrywa z 2.0 ale po co kupować 2.0 jak mozesz mieć 2.5 i nie bać się żadnego e36 na drodze .. a jak beta do lansu to zainwestowałabym w chromy !! heheh i to mówi dziefcynka !
Ostatnio edytowany przez ROZA (2010-07-16 19:59:28)
Offline