BMW KLUB OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI

Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic


#1 2011-01-17 21:43:09

 KAMIL

Klubowicz

7974246
Skąd: Bodzechów
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 556
Punktów :   

Sprawdzenie BMW

Witam .
Wczoraj zakupiłem BMW 316 i chciałbym sprawdzić go bo cos mi chyba kopci , gdzie najlepiej podjechać ?


BMW E 36 316 POJECHAŁO
BMW E 36 325 PRZYJECHAŁO
http://img153.imageshack.us/img153/263/pulpit1i.th.jpg

Offline

 

#2 2011-01-17 22:59:57

 Roman

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-30
Posty: 1124
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

kopci na czarno, szaro czy biało chcesz to sam sprawdzić/robić, czy lepiej od razu do warsztatu


http://imageshack.com/a/img923/8193/QS2D4H.jpg

Offline

 

#3 2011-01-18 07:56:52

 KAMIL

Klubowicz

7974246
Skąd: Bodzechów
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 556
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

tu mamy strasznie dziwny objaw na gazie kopci na biało ale nie wyczuwam oleju , specem nie jestem ale nawet po sprawdzeniu wydechu tzn włożeniu palca stwierdzilem ze nie ma oleju tylko obkopcony wydech , przejechalem okolo 100 km i gdy byl cieply samochód nie kopcił tylko przy 5 tys obrotów lekko na czrno ,,,, po odpaleniu wczoraj rano nic sie nie dzialo , a gdy wieczorem chcialem jechac znów kopcił na biało ...


BMW E 36 316 POJECHAŁO
BMW E 36 325 PRZYJECHAŁO
http://img153.imageshack.us/img153/263/pulpit1i.th.jpg

Offline

 

#4 2011-01-18 15:06:42

 Roman

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-30
Posty: 1124
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

Na czarno lekko przy 5000rpm ma prawo zadymić, zdrowy objaw jeżeli nie masz kata To że kopci na biało zaraz po odpaleniu i przy niskich temp. lub dużej różnicy temp. pomiędzy dniem a nocą to nic dziwnego (woda się skrapla w układzie wydechowym), szczególnie na gazie. Chyba że masz inne objawy tzn.: ubywa lub przybywa oleju, ubywa płynu chłodniczego - wtedy to już problem
Na początek sprawdź czy wężyk odmy nie jest zapchany. Jeżeli chcesz być pewny na 100% to sprawdź kompresje i przy okazji zrób próbę olejową.


http://imageshack.com/a/img923/8193/QS2D4H.jpg

Offline

 

#5 2011-01-18 15:21:19

 KAMIL

Klubowicz

7974246
Skąd: Bodzechów
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 556
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

bedzie trzeba to sprawdzic tylko dajcie mi namiar na jakis dobry warsztat gdzie mi to sprawdza


BMW E 36 316 POJECHAŁO
BMW E 36 325 PRZYJECHAŁO
http://img153.imageshack.us/img153/263/pulpit1i.th.jpg

Offline

 

#6 2011-01-18 19:31:29

 Roman

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-30
Posty: 1124
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

Jeżeli Funfa nie odpowiada lub nie ma czasu, to prawdopodobnie sprawdzą Ci motor w pierwszym lepszym warsztacie. A niżej schemacik jak i co

POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA

Cel pomiaru:
Stan techniczny górnej części silnika, bez jego demontażu, można ocenić na podstawie ciśnienia sprężania w cylindrach.
Pomiar ciśnienia sprężania silnika służy do ogólnego sprawdzenia stopnia zużycia: tłoków, pierścieni tłokowych, gładzi cylindra oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Pomiar ciśnienia sprężania pozwala również ocenić stan uszczelki pod głowicą i wykluczyć lub potwierdzić jej uszkodzenie.
http://www.ceramizer.pl/images/cisnienie-sprezania/pomiar-cisnienia-sprezania-kompresji-w-silniku.jpg

Pomiary ciśnienia sprężania należy wykonać przy zachowaniu następujących warunków wstępnych:
•Sprawdzone i w razie potrzeby wyregulowane luzy zaworowe.
•Sprawny rozrusznik.
•W pełni naładowany akumulator w celu uzyskania minimum 150÷200 obr./min wału korbowego.
•Silnik rozgrzany do temperatury eksploatacyjnej (co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru).

Ciśnienie sprężania mierzy się na wszystkich cylindrach według metodyki:

1.Odłączamy układ wtryskowy (wtryskiwacze) - jeżeli nie jest to nazbyt utrudnione. Układ zasilania paliwa można w wielu przypadkach rozłączyć również wymontowując bezpiecznik zasilania elektrycznego pompy paliwa.
2.Odłączamy układ zapłonowy i wykręcamy wszystkie świece (przed wykręceniem świec warto oczyścić gniazda świec za pomocą sprężonego powietrza).
3.W celu usunięcia resztek mieszanki paliwowej z cylindrów przez kilka sekund przy użyciu rozrusznika wprowadzamy w ruch układ tłokowo-korbowy.
4.W otwór gniazda świecy pierwszego cylindra (od strony rozrządu) wciskamy (lub wkręcamy) końcówkę przyrządu do pomiaru. Przy użyciu rozrusznika wprowadzamy w ruch układ tłokowo-korbowy do chwili, gdy wskazówka manometru zajmie skrajne położenie i nie przestanie się przesuwać (maksymalne ciśnienie). Podczas pomiaru przepustnice muszą być całkowicie otwarte (pedał przyśpieszenia wciskamy do oporu).
5.Analogicznie dokonujemy pomiarów w pozostałych cylindrach.
6.Czynności należy wykonać szybko, by nie dopuścić do wystudzenia silnika.
7.Opcjonalnie wykonujemy próbę olejową (patrz niżej).

PRÓBA OLEJOWA:

Cel pomiaru:
Próba olejowa pozwoli określić rodzaj nieszczelności, zużycia w silniku.

Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej czy też źródłem nieszczelności są zawory lub uszczelka pod głowicą. Próba olejowa polega na tym, że do cylindrów w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania, wstrzykuje się niewielką ilość oleju silnikowego (5 ml) i ponownie mierzy ciśnienie.

Próbę olejową mierzy się według metodyki:

1.Powtarzamy pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek.) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego).
2.Utrzymujemy powtarzalności przez m.in. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności).
3.Czynności należy wykonać szybko, by nie dopuścić do wystudzenia silnika.
4.Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość świeżego oleju.
Z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej zaaplikować strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru.
5.Jeżeli osoba wykonująca pomiar ma wprawę, najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem.
6.Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej).

INTERPRETACJA WYNIKÓW:

Otrzymane wyniki pomiaru należy porównać z danymi fabrycznymi.

W silnikach nowych oraz w dobrym stanie technicznym ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach powinno być zgodne z danymi producenta.
Różnice ciśnień sprężania między poszczególnymi cylindrami nie powinny być większe niż 10% najwyższego odczytu. Spadek ciśnienia sprężania o 15-20% w stosunku do wartości nominalnej (tzn. podanej przez producenta) świadczy o znacznym zużyciu tłoków, cylindrów, pierścieni tłokowych lub przylgni zaworów. Zużycie tych elementów zwiększa zużycie paliwa, zużycie oleju i zmniejsza moc silnika.

Podczas pomiaru ciśnienia sprężania należy obserwować strzałkę manometru przyrządu do pomiaru. W sprawnym silniku ciśnienie sprężania powinno szybko narastać i osiągać maksymalną wartość. Małe ciśnienie sprężania podczas pierwszych suwów sprężania, stopniowo i powoli narastające w następnych suwach, wskazuje na zużycie pierścieni tłokowych. Małe ciśnienie sprężania podczas pierwszych suwów, nie narastające podczas następnych suwów, wskazuje na nieszczelne zawory lub uszkodzoną uszczelkę głowicy (w bardzo rzadkich przypadkach również pęknięcie głowicy).

Do cylindrów w których wcześniej zostało stwierdzone zbyt niskie ciśnienie sprężania wykonuje się tzw. próbę olejową - wstrzykuje się przez otwór świecy zapłonowej na denko tłoka niewielką ilość oleju silnikowego (5 ml). Następnie mierzy się powtórnie ciśnienie sprężania.
Im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka).

Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku znacznego zużycia pierścieni tłokowych i nadmiernego tzw. "brania oleju", mogą wystąpić wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania (wyższe niż nominalnie).
Gdy pomiar ciśnienia sprężania wskazuje wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania a silnik pobiera znaczną ilość oleju, może to świadczyć o istotnym zużyciu pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów. Przewrotnie, wysokie ciśnienia sprężania w tym przypadku nie są wynikiem braku zużycia pierścieni tłokowych ale ich nadmiernym zużyciem. Uszczelnienie w tym przypadku jest spowodowane olejem silnikowego który przedostaje się do cylindra i równocześnie uszczelnia parę tarcia pierścień-cylinder.

Pomiar ciśnienia sprężania sugerujący inne usterki:

Jeżeli w cylindrze w którym uzyskano niskie ciśnienie sprężania po wykonaniu próby olejowej ciśnienie nie zmienia się lub wzrasta w nieznacznej mierze, może to świadczyć nie tylko o nieszczelności zaworów, ale również o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.
Jeżeli przebicie nastąpiło do układu chłodzenia, to dodatkowym objawem niesprawności będzie występowanie przedmuchów gazów spalinowych do układu chłodzenia podczas pracy silnika (płyn chłodzenia przybiera wtedy kolor "kawy z mlekiem"). Natomiast jeżeli przebicie uszczelki nastąpiło miedzy cylindrami, to jedyna wskazówką o usterce będzie stwierdzenie zaniżonego, i w przybliżeniu jednakowego ciśnienia sprężania w sąsiednich cylindrach.

Przykłady:

a) wypalona uszczelka pod głowicą między II i III cylindrem
http://www.ceramizer.pl/images/stories/uszczelka-pod-glowica/wydmuchana-uszczelka-wypalona-uszczelka-pod-glowica.jpg http://www.ceramizer.pl/images/stories/cisnienie-sprezania/cisnienie-sprezania-a.jpg

b) wypalona uszczelka pod głowicą na I cylindrze (przedmuch poprzez uszczelkę na zewnątrz głowicy)
http://www.ceramizer.pl/images/stories/uszczelka-pod-glowica/wydmuchana-uszczelka-pod-glowica.jpg http://www.ceramizer.pl/images/stories/cisnienie-sprezania/cisnienie-sprezania-c.jpg

c) uszkodzenie uszczelki pod głowicą na I cylindrze, której skutkiem jest przedostanie się oleju do płynu chłodniczego (płyn chłodniczy przybiera kolor "kawy z mlekiem")
http://www.ceramizer.pl/images/stories/uszczelka-pod-glowica/olej-w-plynie-chlodzenia-uszkodzona-uszczelka-pod-glowica.jpg http://www.ceramizer.pl/images/stories/uszczelka-pod-glowica/olej-w-plynie-wodzie-ukladu-chlodzenia-przedmuchy.jpg http://www.ceramizer.pl/images/stories/cisnienie-sprezania/cisnienie-sprezania-b.jpg

materiał ze strony: http://www.ceramizer.pl


http://imageshack.com/a/img923/8193/QS2D4H.jpg

Offline

 

#7 2011-01-18 22:24:51

 KAMIL

Klubowicz

7974246
Skąd: Bodzechów
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 556
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

Dzieki wielkie Roman bardzo przydatne informacje. Sam napewno nie będe kombinował dlatego poleccie mi jakiegos sprawdzonego goscia co mi to zrobi ... rozumie ze w wiekszosci zakładów takie rzeczy mi zrobią , ale chodzi mi zeby było dobrze i zeby skóry nie zdarli ze mnie ... jeszcze jedna kwestia chodzi mi o instalacje LPG byłem dziś w szewnie chciałem sprawdzic tą instalację którą posiadam , niestety  gościu powiedział mi że mam gaz Holenderski i nie sprawdzi mi go i proponował mi wizyte w Kielcach tylko że niepamiętam nazwy ulicy ... nie wiecie może czy u nas jeszcze ktoś by tego nie sprawdził ?

Ostatnio edytowany przez kamilostrowiec (2011-01-18 22:29:40)


BMW E 36 316 POJECHAŁO
BMW E 36 325 PRZYJECHAŁO
http://img153.imageshack.us/img153/263/pulpit1i.th.jpg

Offline

 

#8 2011-01-19 13:30:15

 Karol

Moderator

8580673
Skąd: TOS
Zarejestrowany: 2010-08-14
Posty: 512
Punktów :   
BMW: E30 m40b18

Re: Sprawdzenie BMW

Z Googli wyczytałem ze z takim gazem to problem jest  i mało kto sie za to bierze bo mało części i takie tam. Ludzie proponują wymienić parownika na włoski.  Google nie boli, a parownik majątku nie kosztuje


http://img593.imageshack.us/img593/6315/shortsygnature.jpg
Diagnostyka komputerowa BMW - Live Data, odczyt i kasowanie błędów, adaptacja sterowników, indywidualizacja ustawień! INPA / DIS / CARSOFT - 535 790 190

Offline

 

#9 2011-01-19 22:46:17

 KAMIL

Klubowicz

7974246
Skąd: Bodzechów
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 556
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

byłem dziś w paru miejscach i ustaliłem że
1 zawieszenie bardzo dobre do wymiany tylko lewy sworzeń (serwis fiata ) amorki itd po 75% , oleju nie bierze a kopci delikatnie bo ma gaz i to normalka , nastepnie pojechalem na drugi warsztat znajomy podpiął kompa skasował błędy jakieś blache były tylko i również stwierdził że oleju nie bierze na koniec dnia byłem w Kielcach z instalacją LPG okazało sie ze mam instalację Vialle -wtrysk gazu ciekłego. Instalacja bezobsługowa , za podpięcie do komputera zapłaciłem 150zl wyszło że cisnienie wtryskiwaczy  jest 8-9 odkręcili filtr (tu sie nie wymienia tylko czyści) ma około 20 cm i tak mniejwiecej w 10cm był zapełniony brudem od nowości nie był czyszczony tak stwierdzili , po włożeniu go na miejsce ciśnienie było na poziomie 14 . Goście stwierdzili że długo jeżdził na zawalonym filtrze i mogło troche pompe przytrzeć dlatego może przerywać czasem , ale trzeba przełączyć na benz i znów gaz i bedzie dobrze , nowa pompa 800zł sterownik 2500zł a jeden wtryskiwacz 500zł ceny bez robocizny ....


BMW E 36 316 POJECHAŁO
BMW E 36 325 PRZYJECHAŁO
http://img153.imageshack.us/img153/263/pulpit1i.th.jpg

Offline

 

#10 2011-01-20 01:10:39

 TOFIK

Prezes

Skąd: TOS z za winkla :)
Zarejestrowany: 2009-06-02
Posty: 736
Punktów :   
BMW: E30 320i "ORZEŁ SIÓDMY"
WWW

Re: Sprawdzenie BMW

AAAAAAAAAAAAAAAAA ROMAN DLACZEGO TAM JEST SILNIK HONDY!!!!! NIE ROB MI TEGO...PROSZE....

Offline

 

#11 2011-01-20 15:10:58

 Roman

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-30
Posty: 1124
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

Tofik co ja Ci poradzę że w japończykach najczęściej lecą pierścionki i uszczelniacze, nie mówiąc o uszczelce pod głowicą i właśnie fotek typu: pomiar kompresji z udziałem tych silników jest najwięcej na necie Widocznie w BMW jest to rzadkością i fotek nie ma lub mechanicy nie mają czasu na zdjęcia Przykładem BMW 316 kolegi Kamila, który myślał że jak kopci to już olej bierze. A tu , to tylko trochę pary po skropleniu się w układzie wydechowym A i jeszcze małe sprostowanie co do schematu:

Roman napisał:

Pomiary ciśnienia sprężania należy wykonać przy zachowaniu następujących warunków wstępnych:
•Sprawdzone i w razie potrzeby wyregulowane luzy zaworowe.

to można spokojnie pominąć w przypadku większości silników BMW

kamilostrowiec napisał:

Goście stwierdzili że długo jeżdził na zawalonym filtrze i mogło troche pompe przytrzeć dlatego może przerywać czasem , ale trzeba przełączyć na benz i znów gaz i bedzie dobrze , nowa pompa 800zł sterownik 2500zł a jeden wtryskiwacz 500zł ceny bez robocizny ....

chodzi o jaką pompe? gazu - musisz przyjechać na spota. To Twoje BMW ma gaz montowany seryjnie, tak?


http://imageshack.com/a/img923/8193/QS2D4H.jpg

Offline

 

#12 2011-01-20 18:10:44

 KAMIL

Klubowicz

7974246
Skąd: Bodzechów
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 556
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

http://archiwumallegro.pl/pompa_gazu_vi … 11467.html
tak pompa gazu mniejwiecej taka. A co do instalacji to była założona w 2006 roku wiec raczej nie seryjna


BMW E 36 316 POJECHAŁO
BMW E 36 325 PRZYJECHAŁO
http://img153.imageshack.us/img153/263/pulpit1i.th.jpg

Offline

 

#13 2011-01-20 19:17:16

 Roman

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-30
Posty: 1124
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

Pompę możesz zregenerować i wtedy koszt będzie ok. 100-200pln lub jak patrzę na te ceny: 800pln+2500pln+500pln*4 to swap na m52b25 będzie tańszy i przyjemniejszy


http://imageshack.com/a/img923/8193/QS2D4H.jpg

Offline

 

#14 2011-01-20 22:19:26

 KAMIL

Klubowicz

7974246
Skąd: Bodzechów
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 556
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

Karol napisał:

Z Googli wyczytałem ze z takim gazem to problem jest  i mało kto sie za to bierze bo mało części i takie tam. Ludzie proponują wymienić parownika na włoski.  Google nie boli, a parownik majątku nie kosztuje

Małe sprostowanie z gazem są problemy jak go ktoś żle użytkuje , jest to instalacja bezobsługowa czyli w zasadzie nie ma co sie zepsuć żeby przy tym dłubać , jak coś padnie to poprostu trzeba nowe ewentualnie regeneracja , co do drugiej części twojego postu to masz rację Google nie boli tylko jest taka sprawa że ta instalacja nie ma parownika hehe jest to instalacja LPI czyli gaz płynny nie jest już odparowywany lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika.

Roman ja podałem ceny jakie mi powiedzieli , nie mam tego do wymiany bo gaz chodzi i to dobrze tylko dwa razy zdarzyło mi się że musiałem go na benzyne przełączyć i znów na gaz ...

Zresztą postaram się przyjechać w sobotę na spota to sami ocenicie co i jak

odkryłem że samochód ma tempomat hehe i to sprawny w porę nie ?


BMW E 36 316 POJECHAŁO
BMW E 36 325 PRZYJECHAŁO
http://img153.imageshack.us/img153/263/pulpit1i.th.jpg

Offline

 

#15 2011-01-20 22:38:03

 Roman

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-30
Posty: 1124
Punktów :   

Re: Sprawdzenie BMW

kamilostrowiec napisał:

Roman ja podałem ceny jakie mi powiedzieli , nie mam tego do wymiany bo gaz chodzi i to dobrze tylko dwa razy zdarzyło mi się że musiałem go na benzyne przełączyć i znów na gaz ...

Wiem że nie masz do wymiany , tylko decydowanie się na tak drogą instalacje lpi…. i to jeszcze gdy podobno gaz do niej musi być naprawdę dobrej jakości – bo inaczej pompka siada zaraz… no sam nie wiem ja też kupiłem BMW benzyna+gaz, ale tylko IV generacji

Podobno na tym gazie LPI, V generacji samochód ma lepsze osiągi niż na benzynie? Kamil zauważyłeś różnice miedzy jazdą na gazie i benzynie?


http://imageshack.com/a/img923/8193/QS2D4H.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.imir2010.pun.pl www.cs2dsite.pun.pl www.waleczniwojownicy.pun.pl www.4ga.pun.pl www.polish-legends.pun.pl