Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Schemacik mniej-więcej wygląda tak:
1. odłączamy akumulator - najpierw minus , potem plus
2. przekręcamy stacyjkę w pozycje START
3. łączymy klemy ze sobą na przynajmniej 10 minut - to spowoduje reset ECU
4. wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i na nowo podłączamy akumulator: "+" potem"-"
5. uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzić na biegu jałowym przez 5 minut
6. wyłączamy go na 5 minut
7. teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najniższym biegu
8. przyspieszamy przez cały zakres obrotów (najlepiej na każdym biegu ) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracić obroty aż do obrotów biegu jałowego - i tak trzykrotnie
9. następnie znów zatrzymujemy auto i pozwalamy pracować na biegu jałowym przez 5 minut
Czy ktoś robił już taki reset i jaki rezultat
Offline
no ja robiłem sobie kiedyś właśnie ten reset ale nie odczułem żadnych zmian w pracy silnika czy tez jakichś zmian w jeździe. (znakiem tego wszystkie podzespoły sa sprawne ) Z tym ze nie robilem tego na kazdym biegu poniewaz nie ma mozliwosci w naszym rejonie rozpedzenia sie do 250
Offline
Nie wydaje wam się ten opis nieco przebajerowany?
Offline
A bo pierwszy raz na oczy takie cuda widziałem jak pkt. 8 aczkolwiek zasięgnąłem informacji u taty który wszystko mi pięknie wyłożył i wyjaśnił. Łączenie klem ma na celu zamknięcie obwodu i wyładowanie kondensatorów i baterii aby zresetować ECU, podczas pierwszej jazdy, czyli tego przyspieszania, a następnie zwalniania autko przyswaja sobie ustawienia.
Offline
Tak złączenie klem powoduje rozładowanie kondensatora, po czym pamięć ECU się kasuje. Co do pkt.8 to myślę że te parę kilometrów jazdy nie wystarczy do ustawienia kompletnie map ECU (i jazda na 5 biegu do 7000 rpm chyba nie jest taka konieczna , ale ...) Raczej później dłuższa trasa może zoptymalizować parametry. Oczywiście po resecie można podłączyć poprzez odpowiedni kabel komputer z oprogramowaniem i wgrać gotowe mapy, co może dać parę kucy więcej
Tylko teraz niech mi ktoś powie jak to jest z LPG sekwencją, czy przy resecie ECU odłączyć sterownik LPG
Offline
Rozłączenie nic Cie nie kosztuje a może zaoszczędzić kłopotów, ja bym odłączył
Offline
Może wszystko miałeś sprawne i dobrze ustawione?
Offline
Ja też musze spróbować... ale najlepiej jak bym jechał do o-c 200km powinno spokojnie wystarczy do ustabilizowania wszystkiego.
Offline
...z tego co kiedyś słyszałem od znajomego mechaniora to komputer od LPG, tak samo jak ECU ma wpływ na prace silnika na LPG.
_______
Kiedy resetować ECU...? Chodzi mi o to że jak już go zresetuje to musze go odpalić, silnik ma być ciepły... zimny...
...5. uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzić na biegu jałowym przez 5 minut
6. wyłączamy go na 5 minut
7. teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najniższym biegu...
Mam go wcześniej rozgrzać i dopiero zrobić reset?
edit Paju: GMA, nie piszemy postów jeden pod drugim. Korzystamy z opcji "edytuj". Posty scalone.
Offline
Silnik ciepły, aby można było później wykorzystać cały zakres obrotomierza tym bardziej że wszelkie ustawienia silnika robi się raczej także na rozgrzanym.
Ostatnio edytowany przez Roman (2010-12-12 17:52:27)
Offline
Ok... ale z tym całym zakresem obrotomierza to ciężko będzie ;P zresetuję go zaraz przed wyjazdem w trasę ;)
edit Paju: GMA, nie piszemy postów jeden pod drugim. Korzystamy z opcji "edytuj". Posty scalone.
OK! ;)
Offline