Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
A tutaj mozna znalezc kilka ciekawostek na temat przewodów SENTECH http://www.sentech.pl/rodzaje-przewodow/#1
Offline
Odświeżę trochę temat , gdyż ostatnio przyjrzałem się dokładnie konstrukcji silnika m40
A więc: Czujnik impulsów (impulsator), zastępuje tak jakby czujnik położenia wałka rozrządu. Razem z czujnikiem położenia wału, dają informacje ecu na którym cylindrze następuje zapłon mieszanki. Na podstawie tych danych i innych czujników, komp silnika ustala czas otwarcia wtrysków. A nawet więcej, jeżeli komp nie ma informacji z czujnika impulsów – wtedy otwiera wszystkie 4 wtryski naraz, zamiast w systemie 2x2 i robi się nam system wtrysku jednopunktowego Oczywiście bez tego czujnika silnik będzie pracował, ale sterowanie elektroniczne nie będzie w pełni wykorzystane Jeżeli macie inne czujniki w m40 sprawne i zależy wam na idealnej pracy silnika to bezwzględnie kabelek od impulsatora należy wpiąć w nowe przewody WN (według instrukcji dodanej do przewodów WN).
Offline
Gość
Witam jestem tu nowy i mam pytanie. A konkretnie chodzi o to czy jak kupie świece Beru i kable NGK to będzie to jakaś różnica niż jakbym kupił kable Beru
Roman napisał:
...jeżeli komp nie ma informacji z czujnika impulsów – wtedy otwiera wszystkie 4 wtryski naraz, zamiast w systemie 2x2 i robi się nam system wtrysku jednopunktowego...
Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem, a nawet dwoma mechanikami... Jak im powiedziałem to co napisałeś Roman to usłyszałem taką odpowiedz cyt. "...kto ci takich głupot naopowiadał, wujek google..." czujnik impulsów to czujnik impulsów, a czujnik położenia wały to czujnik położenia wału. Przewody z czujnikiem impulsacyjnym były montowane tylko w oryginalnych przewodach tj. Bosch, wyjątkiem jest NGK, Bremi.
Ja znalazłem przewody Bosch-a w przystępnej cenie 110 PLN - Przewody zapłonowe Bosch BMW M40 1.6/1.8
Ostatnio edytowany przez GMA (2011-03-24 09:45:32)
Offline
GMA jak myślisz co mieli Ci powiedzieć, jak przez naście lat nie dokładają impulsatora do przewodów WN i „odpalił” – „odpalił” „jeździ” – jeździ” czyli dobrze Więc najłatwiej jest powiedzieć że „od wujka google” lub „kopiuj/wklej”. Jak chcesz się dowiedzieć czy impulsator cos daje czy nie – porozmawiaj z jakimś dobrym automatykiem – elektronikiem, niech obejrzy schematy elektronicznego sterowania wtryskiem. Ja dodam tylko tyle że: ostatnio mój znajomy w e36 m40b16 tylko benzyna, zmieniał przewody WN (na nie ori) i nie mógł wcisnąć kabelka od impulsatora. Po odpalanie zauważył że silnik chodzi inaczej: nie trzymał obrotów jałowego i przy ruszaniu czasem szarpało. Założy impulsator i objawy ustały. A czujnik położenia wału to czujnik położenia wału, a impulsator to impulsator
Offline
Roman, to co powiesz na to że podłączony był pod komputer diagnozowany itd... na własne oczy się przekonałem. OK! Nieważne, nie chce się sprzeczać, zamówiłem przewody "Boscha" których podałem link wyrzej, bez impulsatora, zmienimi i napisze co i jak...
Offline
loki napisał:
Witam jestem tu nowy i mam pytanie. A konkretnie chodzi o to czy jak kupie świece Beru i kable NGK to będzie to jakaś różnica niż jakbym kupił kable Beru
Moim skromnym zdaniem nie ma znaczenia czy świece i przewody są jednej firmy, ale… na świecach i przewodach nie ma co oszczędzać i raczej zakładać te zalecane przez BMW.
GMA napisał:
...zmienimi i napisze co i jak...
Napisz, napisz od tego jest forum, tylko uwzględnij prace silnika na benzynie bo dla zwykłego gazu nie będzie mieć znaczenia, czy ecu będzie mieć sygnał z impulsatora.
Offline
co do kabi to ja mam troszkę inne zdanie ,miałem taki przypadek w oplu wymieniałem kable jakie mi przynieśli oczywiście nowe po założeniu autko
jeszcze gorzej chodziło więc znowu do sklepu i zamienili na inne ale tej samej firmy po założeniu troszkę lepiej ale dalej cos nie tak więc pojechałem
jeszcze raz i tym razem były wzięte droższe i inna firma po założeniu autko chodziło ja trzeba ,czyli nie ma co oszczędzać na kablach .
Ostatnio edytowany przez pawlo e36 (2011-03-25 15:03:59)
Offline
loki napisał:
Witam jestem tu nowy i mam pytanie. A konkretnie chodzi o to czy jak kupie świece Beru i kable NGK to będzie to jakaś różnica niż jakbym kupił kable Beru
Nie odczujesz zadnej róznnicy. Jeżeli autko chodzi na gazie to nie zakładałbym świec Beru bo dlugo nie pogolą do gazu tylko NGK Pozdro
Offline
Jeśli chodzi o cene przewodów to np. przewody bez impulsatora 85-120PLN, przewody z impulsatorem 300-370PLN... za kawałek przewodu 2x wiecej kaski.
Pogoda się sknociła i nie chce mi się troszkę zmieniać tych przewodów, postaram się zmienić jutro i opisać zmiany po zmianie
_______________________________________________________________________________________
edit.
Zmieniłem przewody (Bosch bez impulsatora), podłączyłem bez impulsatora... przejechałem się... puźniej podpiołem impulsator... przejechałem się i nie zauważyłem żadnej różnicy czy jest podpięty impulsator czy nie. Wymiana impulsatora dziecinnie prosta, tylko zależy od przewodów (przewody muszą mieć możliwośc sciągnięcia kapturka).
Przy okazji wyczyściłem styki przy cewce, kopułce itd... Po wymianie całkiem inna jazda...
Ostatnio edytowany przez GMA (2011-03-27 19:48:53)
Offline
Gość
Piszę pierwszy raz na tym forum więc witam wszystkich
Grombek napisał:
Zmieniłem przewody (Bosch bez impulsatora), podłączyłem bez impulsatora... przejechałem się... puźniej podpiołem impulsator... przejechałem się i nie zauważyłem żadnej różnicy czy jest podpięty impulsator czy nie. Wymiana impulsatora dziecinnie prosta, tylko zależy od przewodów (przewody muszą mieć możliwośc sciągnięcia kapturka).
Przy okazji wyczyściłem styki przy cewce, kopułce itd... Po wymianie całkiem inna jazda...
Mam zamiar kupić takie same przewody jak Ty, Boscha za 110zł z allegro, od tego samego sprzedawcy, ale napisałem do nich maila i odpisali, że te przewody są nierozbieralne. Czy na pewno w prosty sposób da się przełożyć do nich impulsator? W jaki sposób to zrobiłeś?
cthulhu napisał:
Piszę pierwszy raz na tym forum więc witam wszystkich
Dział do powitań mamy tu: DZIAŁ OGÓLNY » Index » Powitania i tam się witamy Profil użytkownika też wypadało by wypełnić.
Offline
cthulhu napisał:
Piszę pierwszy raz na tym forum więc witam wszystkich
Grombek napisał:
Zmieniłem przewody (Bosch bez impulsatora), podłączyłem bez impulsatora... przejechałem się... puźniej podpiołem impulsator... przejechałem się i nie zauważyłem żadnej różnicy czy jest podpięty impulsator czy nie. Wymiana impulsatora dziecinnie prosta, tylko zależy od przewodów (przewody muszą mieć możliwośc sciągnięcia kapturka).
Przy okazji wyczyściłem styki przy cewce, kopułce itd... Po wymianie całkiem inna jazda...Mam zamiar kupić takie same przewody jak Ty, Boscha za 110zł z allegro, od tego samego sprzedawcy, ale napisałem do nich maila i odpisali, że te przewody są nierozbieralne. Czy na pewno w prosty sposób da się przełożyć do nich impulsator? W jaki sposób to zrobiłeś?
Ściągasz kapturek z fajki i wsuwasz ipmulsator na przewód, wszystko na spokojnie i delikatnie tak aby nic nie uszkodzić. Przewody które ja zamówiłem mają bardzo miękkie kapturki i nie było bardzo dużego problemu żeby je ściągnoąć.
Napisali Ci że te przewody są nierozbieralne... hmmm... to ja nie wiem bo jak ja do nich dzwoniłem to mi powiedzieli że jest możliwość ściągnięcia kapturka z fajki.
Offline