Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Witam!!! Mam pytanie związane z silnikiem i swapem 4.0 V8 do BMW E36. Konkretnie chodzi mi o to na czym dokładniej ,na jakich cześciach polega modyfikacja oprócz Bazy(karoserii )+ silnik+ osprzęt silnika. Jaki most??? Jaka modyfikacja zawieszenia???(silnik jak by nie było cięższy np. od M52B25 ), modyfikacja układu hamowania(w przypadku budy np. z 318)...w gole wszystkiego co potrzebne do swapa.
Proszę o konkrety lub jakaś większą literaturę wiedzy.
Ostatnio edytowany przez rob@k (2009-10-27 15:15:49)
Offline
Robaczku, myślę, że odpowiedź jest prosta. Oprócz silnika z samochodu "dawcy" wyjmujesz wszystko co potrzeba czyli most, skrzynie, hamulce, zawias Oczywiście możesz wstawić twardy zawias, hamulce mocniejsze niż seryjne w samochodzie "dawcy", tak samo jak i most/półośki od jakiegoś dużego diesla, bo wytrzymalsze. Co do konkretów nigdy swapa nie robiłem, więc musi wypowiedzieć się ktoś, kto, ogarnia temat
Offline
ale wydaje mi się, ze mogą nie wytrzymać 600 nm w porównaniu do 245 nm, które mają na co dzień
Ostatnio edytowany przez neurosek (2009-10-27 15:37:31)
Offline
no pewnie pochodzą trochę, jakieś 15 minut wydaje mi się, ze 600 niutonków zrobi swoje i zmieli takie półośki od 2,5 dosyć szybko
Offline
Jezeli seryjne 325 wytrzymuje przy doladowaniu 400km to i wytrzyma 4,0 V8 gdzie jest 286 km w serii. i skad sie wzielo 600nm? 400 to jest max w tych silnikach:D a tu link z projektem http://driftingo.pl/Page/exeConcrete/BM … crator,,29
Offline
Zgadza się, mój błąd, M60B40 - 3.982 cm³ - ma 400nm, źle zerknąłem na V12 hehe
Offline
Kurde ale z tego co sie dowiedzialem to nie lada gratka wsadzic V8 do E36...miska nie pasuje trzeba by wycinac maske lub miske olejowa od ALPINY zakladac bo o maglownice nie wejdzie...do tego skracac wał... troche zabawy z tym jest nie mówiąc o układzie hamowania i przedniego zawieszenia... Ciekawe ja by sie to zachowało jak by pokrywy kolektora nie zakładac ...zawsze to cos nizej w sumie... Czekam na dalsze wypowiedzi...podobno łatwiej zalozyc V8 do E30 ale o to musial bym zapytac Tofika ktorego narzie nie widze na Forum:) on cos tam chciał kombinować do E30 V8:)
Offline
taaaa ale od tutejszych beemkowiczów słyszalem ze lepiej dac 3.5 na kompresorze.no ale fakt jet ze latwiej do e30 v8 bo latwiej jest wszystko przerabiac,a chyba tylko serwo trzeba na przod przenosic...pozdro.......ps.znaczy sie najwazniejsze to chyba to ze duuuzo taniej do e30 takie cos wcisnac
Offline
Tofiku a słyszałe (rozmawialiśmy) ze masz zamiar zabrac sie za taki projekt...czy to nadal aktualne??...chciałbym pogadac z kims kto juz takie cos robił...w e36 lub e30...moze jakies namiary na kogos gg ,link do strony lub jakis kontakt meilowy... mam juz jeden kontakt ale koles nic nie odpisuje... czekam na dalsze propozycje...
Offline
namiarow nie mam,projekt aktualny,ja mam zamiar to robic samemu i w razie co samemu kombinowac...ale mozliwe ze bede szukal pomocy u kogos kto to robil,acz jest to malo prawdopodobne
Offline
Witam!!! Reasumując to co napisałeś a to co już wiem na temat SWAPA do e36 -lepiej wsadzić silnik od M3 3,2 litra wyjdzie taniej a porównanie momentu obrotowego 4litrów do S50B32 niewiarygodnie wielkie:) po prostu-SWAP na 4L to tylko wyczyn w modyfikacji-wsadzić coś wielkiego w pudełko zapałek i sie tym cieszyć-S50B32-niewielkie modyfikacje a w chu...satysfakcji i zaoszczędzonego czasu, nerwów i zbednych kosztów. Dlatego wszystkim polecam-nie bawcie się w coś by ktoś was Podziwiał -za dużo pieniędzy-znajdźcie anglika nie narobicie się a osiągi sa dużo dużo większe:)
Offline