Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Dziś przy dosuwaniu szyby nagle zrobiła pachhh i opadła jej lewa część (szyba boczna prawa )
musiałem ją podnieść do góry a druga osoba ją zamykała (elektryka) co się mogło zepsuć ?
Nie mam jak nawet rozebrać teraz drzwi bo mam całą ulicę w przebudowie i samochód zostawiam daleko u sąsiadów. Dysponuje ktoś chwilą czasu i paroma narzędziami żeby tam zerknąć ?
Offline
Nie miałeś przypadkiem na pokładzie Maćka 316i?
Trza rozebrać i zobaczyć, ale 90% że ślizgi trza nowe kupić (te białe kosteczki). Ja niestety dzisiaj udupiony w domku, więc dziś nie pomogę
Offline
Dokładniej to wyskoczyła szyba ze ślizgu, powod moze byc taki ze jest malo smaru na szynach prowadzących ślizgi
Offline
to była prawa szyba , a teraz to samo jest z lewą i chyba wiem od czego to się dzieje. Mianowicie zauważyłem że po odpaleniu samochodu bardzo słabo mi świecą zegary i światła mijania , po dodaniu gazu świecą mocnej a gdy spadają obroty przygasają dodatkowo piszczy mi pasek osprzętu i zawiesza się gaz , prawdopodobnie coś jest nie tak z ładowaniem ? Czy te rzeczy śa powiązane ? chodzi o szyby ? zbyt małe napięcie i bach ? bo nie możliwe zeby nagle sie dwie szyby zapadły ? czy to będzie wina paska? kto pomoże mi to jutro ogarnąć ?
Offline
Samemu to ogarniesz, jak umiesz zdjąć boczek to jest 20minut roboty.
Tak jak poprzednicy piszą na 90% ślizg.
U mnie przy okazji jeszcze pękło które trzyma prowadnicę szyby ale można to pospawać także problemu nie ma jak coś.
Offline
piszczy Ci pasek od alternatora,naciagnij i bedzie dobrze z napieciem,a czy mialo to wplyw na szyby.....tego nie powiem,bo wiem ze magia bmw siega daleko poza wytlumaczalnosc...nie raz sie o tym przekonalem.ps.nie mam na mysli niedokreconego kola :d
Offline
Tak, tak Kamil pamiętaj jak coś się dzieje, to pierwsze co: sprawdź czy masz dokręcone śruby kół elektryka nie ma nic do szyb, ale z drugiej strony szyby mają do elektryki i jeżeli „blokady” (zapomniałem, jak się to fachowo nazywa ) są że ustawione, to podczas domykania/otwierania na full będzie napierać szyba i silniczek szyb brać będzie full mocy…
Offline
Kamil jak bedziesz rozbierać to zobacz czy mechanizm szyb masz na nitach czy juz jest na śrubach jak na srubach to wiedz ze seryjnie jest nitowane i juz bylo cos kombinowane. juz kilka widzialem i byly spawane itp tez miałem i w zasadzie mam ciagle ten problem niby wszystko ok ale co jakis czas cos sie dzieje złego i oczywiscie to nic niema wspólnego z elektryka
Offline
Ja rozumie że może się zepsuć coś ślizgi czy coś ok , domykałem lewą szybę nagle pach pach i wyskoczyła ok potrzymałem dociągnąłem zamknęła się. Za 2 godz jadę sobie wysiadam i zamykam drugą szybę i nagle pach pach to samo ten sam objaw co wcześniejsza. Aż taki pech by był ? No pasek piszczy i chyba go wymienię na nowy bo nie wiem kiedy był wymieniany ... Kolejna sprawa wyjąłem aku i go dałem pod prostownik ale wszystko było ok no prawie ... przy wyjęciu aku zauważyłem że nie odkręciłem kabla do wzmacniacza którego koniec dotykał metalowej części bagażnika , była spalony bezpiecznik ( przewód typowo do wzmacniacza duży bezpieczik ) czy to mogło mi pobierać prąd i przez to mniejsze napięcie na światła itd ? teraz światła świecą dobrze przy gazowaniu nie rozjaśniają się , ale nie wiem czy to dlatego że doładowałem aku czy że kabel usunąłem
Offline
Ja prostowałem na drzwiach, ale radze wyjąć bo tylko można większych szkód narobić. Trzeba będzie nity rozwiercić, itd… ale czy na pewna są pokrzywione??? Tak same z siebie by się nie pokrzywiły – to jest BMW może wystarczy kupić nowe oryginalne! ślizgi, posmarować i założyć…
Offline