Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
WITAM
Tak się zastanawiam nad zmianą silnika w swoim BMW ... 1.6 to jednak jest no padaczka , silnik jest zdrowiutki ale jednak brakuje mu tego , czego bym od niego oczekiwał
Nie chce sprzedawać samochodu , bo wiem co mam buda dobra i reszta również
teraz pytanie do was co bym musiał zmienić w samochodzie oprócz silnika ? jaki by był najlepszy ?
nie mam pojecia o takich rzeczach ale chciałbym się dowiedzieć ile mniej więcej by mnie to kosztowało
jak znajdziecie jakieś linki przykładowe na allegro to wrzućcie je i pomóżcie
Offline
Swap z R4 na R6 – potrzebny kompletny silnik + sprzęgło, skrzynia, wał, dyfer, kompletny wydech, mocniejsze hamulce, mocniejszy zawias, itd. Najlepiej kupić rozbitka dawce i wszystko poprzekładać i jak już to min. 2.5l np.: M50/M52 napisz/zadzwoń do Mańka o info… http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/pr … =view&id=2
p.s. jeżeli brak mocy to może turbo lub kompresorem na pasku dołożyć
Offline
Roman napisał:
Swap z R4 na R6 – potrzebny kompletny silnik + sprzęgło, skrzynia, wał, dyfer, kompletny wydech, mocniejsze hamulce, mocniejszy zawias, itd. Najlepiej kupić rozbitka dawce i wszystko poprzekładać i jak już to min. 2.5l np.: M50/M52 napisz/zadzwoń do Mańka o info… http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/pr … =view&id=2
p.s. jeżeli brak mocy to może turbo lub kompresorem na pasku dołożyć
o tym turbo to mówisz do silnika 1.6 ? ?
Offline
kamilostrowiec napisał:
o tym turbo to mówisz do silnika 1.6 ? ?
wyglądało by to jakoś tak:
i chodziło tak:
... ale to całkiem nie opłacalne koszty bardzo duże, a i tak 2.0 Cię objedzie Co do mocy, to możesz małym kosztem zrobić swapa na is-a zawsze to 140KM
Offline
Hej ja sobie troszkę szperałem po necie i szukałem tematów zmiana 1.8 na 2.8 ?
I koszt takiej operacji to jakieś 6tysi. No i wiadomo trochę roboty jest z taka operacja :-)
Offline
Potrzebujesz silnika z osprzętem, wiązki oraz komputera, skrzynia podobnież pasuje. Z tego co widzę na allegro- kompletny zestaw kosztuje 1700zł + do tego musiałbyś policzyć robotę, chyba że wymieniłbyś sobie samemu. Aczkolwiek zdaje mi się że tańszą opcją jest sprzedać obecne auto i kupić sobie takie jak ma być, ewentualnie kupić rozbite e36 m50 lub is'a- podobne pieniądze, a mnóstwo części zostaje w zapasie
Offline
kamilostrowiec napisał:
Roman małym kosztem na IS ... o jakim tu mówimy koszcie mniej wiecej ? 140 koni by mnie w zupelnosci satysfakcjonowalo
silnik + wiązka elek. i dme + trochę dolotu + inne bajery=~1500zł + własna robota + coś do picia =~1612zł i plus do tego, prawdopodobnie instalacja gazowa będzie pasować od starego Stary silnik opylisz i bilans zamknie się na jakieś 400-500zł
Offline
Myślałem nad swapem u siebie, ale raczej zrezygnuję może z czasem mi się odmieni jeśli coś to zmienię na inną bumę 320 coupe/cabrio e30/e36
kamilostrowiec, zmień na 1.8is... albo m20b20 ;)
Offline
grombek widzialem ze chceles m50b20 pchac moze chcesz kupic moja?
kamil kup sobie nowa ale min 2,5l najlepiej 2,8 ;) albo i mocniejsze
Ostatnio edytowany przez Helga (2011-04-08 18:40:52)
Offline
swap na 2 litrony M50B20 tez by duzo nie wyszedl bo most i wal zostaje ten sam, hamulcy tez nie trzeba przerabiac bo te co sa powinny wystarczyc chyba ze chcesz bardziej ekstramalnie jezdzic to lepiej wymienic hamulce na wentylowany przod i oczywiscie tarcze z tylu.
Moim zdaniem to lepiej sprzedac i kupic auto z tym silnikiem co Tobie Kamilu pasuje. Ale gdybys w razie co jedznak chcial robic tego swapa to moge Ci pomuc w ogarniecu tego tematu
Offline
Tak gryzę się z tym tematem i nie wiem co zrobić .... w zasadzie jak sprzedam samochód to dołożę ma 2 klocki i już e36 2.0 będzie bez problemu , może nawet udało by mi się upolować jakieś 2.5 wszystko zależy ile dostanę za obecny samochód .... ale ... teraz wiem co mam blacha ok zawieszenie ok wszystko jest sprawne lać i jechać , ale wątpię że zmieszczę się ze swapem w 2tyś nawet na ten 1.8 is .... chyba będzie rozsądniej sprzedać i kupić sobie wreszcie BMW bo 1.6 to bmw a chciałbym mieć w końcu BMW
Offline